Gedoe en gedinges. Door de geforceerde update waren de anti-spam maatregelen buiten gebruik gesteld. Er staat weer "een en ander" aan nu en ik hoop dat het afgelopen is met die nare mensen die alleen maar onzin posten :(

KERSTDORPEN IN DE MEDIA (Archief, geen reacties aub)

Deel jouw favorieten hier met de rest

Moderator: moddereters

clippo
wethouder
wethouder
Contacteer:

KERSTDORPEN IN DE MEDIA (Archief, geen reacties aub)

Bericht door clippo » do 13-sep, 2007 11:27

Sommige van ons zijn al eens in de media geweest, in de krant of op tv/internet..
Jammer dat die verhalen en berichten verdwijnen in alle kletspraat :wink: daarom dit topic...
kom je in de krant of wat dan ook... plaats het hier! foto of link.. dan vinden we het altijd terug!
:angel:

Alle antwoorden en opmerkingen worden verwijderd, dit is alleen een archief voor artikelen en video links
Laatst gewijzigd door clippo op vr 15-jan, 2010 13:12, 2 keer totaal gewijzigd.

clippo
wethouder
wethouder
Contacteer:

Bericht door clippo » do 13-sep, 2007 11:33

je stond gisteren hier in een lokaal krantje "het gezinsblad" van 12-09-2007
Afbeelding
Laatst gewijzigd door clippo op di 06-aug, 2013 12:37, 2 keer totaal gewijzigd.

clippo
wethouder
wethouder
Contacteer:

De blauwe engel

Bericht door clippo » do 15-nov, 2007 20:04

In 2006 was een van onze leden op TV, de blauwe engel in man bijt hond.

voor degene die het dorp niet gezien hebben op tv kunnen hem hier alsnog zien je kan als hij afspeelt de tijd doorschuiven naar de 19min

http://player.omroep.nl/?aflID=3652085& ... 46d682c455

moon
wethouder
wethouder
Contacteer:

Bericht door moon » do 15-nov, 2007 23:23

Vooruit dan. Vooral die eerste als koningin he :green:

Dit was dus de VPRO gids kerst van vorig jaar.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
selectie in mijn album albums op google+Het Friesche land 2012 Blue winter lake 2012 kroegentocht 2012

Afbeelding Als je je met niemand vergelijkt, word je wie je bent. (Krishnamurti)

clippo
wethouder
wethouder
Contacteer:

Bericht door clippo » wo 28-nov, 2007 19:38

Laatst gewijzigd door clippo op do 04-dec, 2008 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.

pastel
frontoffice
frontoffice

mijn geheim

Bericht door pastel » wo 12-dec, 2007 14:01

Afbeelding

Ik heb het blad zelf nog niet in huis, zodra er meer is zal ik het scannen.

reserve picture

moon
wethouder
wethouder
Contacteer:

Bericht door moon » zo 16-dec, 2007 11:07

En ook in de media: Jelle met de kerstknikkerbanen en kerstdorp

http://www.gelderlander.nl/achterhoek/2 ... erbaan.ece
selectie in mijn album albums op google+Het Friesche land 2012 Blue winter lake 2012 kroegentocht 2012

Afbeelding Als je je met niemand vergelijkt, word je wie je bent. (Krishnamurti)

clippo
wethouder
wethouder
Contacteer:

Bericht door clippo » do 04-dec, 2008 19:37

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_b3NPH447-c[/youtube]
Tuinruimers over kerstdorpen, met hulp van Clippo achter de schermen :wink:

moon
wethouder
wethouder
Contacteer:

Bericht door moon » za 06-dec, 2008 17:12

ons lid NellaLlama uit Amerika:

in een museum aan het bouwen

Albertine
stagiair
stagiair

Bericht door Albertine » di 16-dec, 2008 0:22

Ik zag zojuist bij SBS Hart van Nederland een heel groot dorp. (En heel veel andere kerstversierselen :dance: Is dit van een lid?

http://www.hartvannederland.nl/item/167 ... in_Rucphen
MinidorpClub Lidnr 022

moon
wethouder
wethouder
Contacteer:

Bericht door moon » za 20-dec, 2008 9:44

Dat soort dingen als hierboven laat ik altijd aan René zien. Het valt hier echt mee :whistle:

-------
Jell:
jelle123 schreef:Ik was gisteren op tV geweest in RTV utrecht.

Het filmpje is nog te zien in uitzending gemist van U-vandaag 18-12

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CMy4XC0JuiY[/youtube]

clippo
wethouder
wethouder
Contacteer:

Bericht door clippo » za 20-dec, 2008 11:55

:think: Komt nog denk ik...... eerst de papieren krant en dan de internet versie...
Maar hier is de ruwe tekst:

[font=Comic Sans MS]Minidorp verdringt de kerststal
Onder de kerstboom is een nieuwe cultus ontstaan: kleine, nostalgische huisjes. Er zíjn mensen die de hele woonkamer ermee vol bouwen.

Tekst: Paul Geerts

Het begon vier jaar geleden. hij zag in de woonkamer van een kennis een huisje staan. Hij vond het een leuk ding. Met zijn vrouw ging hij naar het tuincentrum in de buurt en kocht er acht. Deze set vormt de basis van een verzameling die elk jaar groter wordt.
Vorige week nog schafte hij via eBay twee porseleinen exemplaren aan. Dat zijn echte collector’s items die deel uitmaken van een serie van zes huisjes die in 1976 door de Amerikaanse producent Department 56 op de markt zijn gebracht. Ze zijn hem net zo lief als de kartonnen huisjes uit 1920 in zijn verzameling, die verwijzen naar de geschiedenis van het fenomeen.

,,Van oorsprong zijn het kerstdorpen, maar een kleine groep liefhebbers is er het hele jaar door creatief mee bezig,’’ schetst De Vries. Dat hij zelf zo’n liefhebber is, mag duidelijk zijn. Hij is ook de man achter de website Minidorp.nl, een website waarop van alles over het fenomeen te vinden is. ,,Ben je eenmaal verkocht, dan wil je jezelf verbeteren. Ik kwam erachter dat er weinig informatie te vinden is. Daarom heb ik vorig jaar de website veranderd.’’
Met name de laatste maanden van het jaar trekt de website duizenden bezoekers uit binnen- en buitenland. Vooral uit Amerika, het land waar de trend vandaan komt. De belangrijkste leveranciers van huisjes
zijn Lemax, Department 56 en Dickensville. De naam van die laatste producent verwijst naar de sfeer van zo’n minidorpje, onder meer gebaseerd op de verhalen van de Engelse auteur Charles Dickens.
Die specifieke, nostalgische sfeer verklaart ook waarom de huisjes het met name rondom de kerst goed doen. Wel kerstsfeer, geen religie; dat zou wel eens de verklaring van het succes kunnen zijn.

Het dorp dat Mark de Vries met de huisjes heeft gebouwd, heeft de afmetingen van een eenpersoonsbed en zou niet misstaan in de Efteling. Hij heeft er uren aan gesleuteld. De basis bestaat volledig uit natuurlijke materialen. ,,Het is wel een vrij kostbare hobby,’’ erkent De Vries. De huisjes van Lemax zijn verkrijgbaar vanaf zo’n 40 euro, de miniaturen van Department 56 kosten al snel het dubbele.
Dankzij de advertenties op zijn website draait de verzamelaar quitte. Daarnaast verzorgt hij geregeld workshops en demonstraties en richt hij in opdracht van tuincentra hele dorpen in.
Een van de adverteerders op de site is Luville, de enige Nederlandse producent van de huisjes. Woordvoerster Tirza van der Linden: ,,Onze stijl is anders,’’ beschrijft ze het verschil met de miniaturen uit Amerika. ,,We onderscheiden ons met Europese thema’s.’’ Ze doelt op de opzet van de collecties rond vijf denkbeeldige dorpen, waaronder het typisch Nederlandse Molendam. Een replica van het stadhuis van Gouda is in
de regio Gouda inmiddels volledig uitverkocht.

Huisjes met historie

Hoewel de miniatuurhuisjes pas een sinds een paar jaar in de winkel liggen, gaat de geschiedenis ervan terug tot de 19de eeuw. De oorsprong ligt waarschijnlijk bij de Duitse en Tjechoslowaakse immigranten die in Amerika
rond de kerst bescheiden handgemaakte dorpjes in elkaar knutselen. De handel komt eind 19de eeuw op gang, vanuit Duitsland. Vanaf de jaren ’40 worden ze ook in Amerika zelf geproduceerd. Een van de eerste bedrijven die de porseleinen huisjes op de markt brengt, is Department 56. In 1976 verschijnt het eerste ‘dorp’; het bestaat uit zes huisjes. Eind 20ste eeuw komt er concurrentie van Dickensville en Lemax. In 2006 start het Nederlandse
bedrijf Edelman met Luville, een collectie miniatuurhuisjes die specifiek is gericht op de Europese markt. Op www.kerstdorpen.nl discussiëren verzamelaars onder meer over hun nieuwste aanwinsten. Minidorp.nl is de site van Mark de Vries.
[/font]

link naar artikel

Afbeelding
Laatst gewijzigd door clippo op di 06-aug, 2013 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.

clippo
wethouder
wethouder
Contacteer:

Bericht door clippo » ma 22-dec, 2008 20:23

Bedankt Britt!
Afbeelding
Afbeelding
De kleine fotot's zijn wel van mij :wink:

clippo
wethouder
wethouder
Contacteer:

Bericht door clippo » do 12-nov, 2009 22:51

Kerstdorpen.nl en Minidorp.nl op de beurs
Interview door haarlems dagblad
(video)

moon
wethouder
wethouder
Contacteer:

Bericht door moon » vr 13-nov, 2009 10:51

Gesloten