Kerstdorpen.nl trekt na 15 jaar de stekker eruit.

Ik heb het nog een jaar of 2 in de lucht weten te houden, maar er is (alweer) een update aangekondigt. Ik ben er compleet klaar mee. Voor 5 gebruikers ga ik niet weer 2 weken zitten knokken met de ellende software van PHPBB.
Sorry, maar: 't is over.

"thanks for all the fish" en "see you in a different place"

-----voor de geïnteresseerden-----

MINIDORPEN: http://www.minidorp.nl
FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/Minidorp/
FACEBOOK: https://www.facebook.com/Minidorpclub/

Bloemen

Allerlei handige bouw en dorps- Tips & Truuks

Moderator: moddereters

charlie
frontoffice
frontoffice
Contacteer:

Bericht door charlie » zo 13-mei, 2012 18:37

het ken net :wink:
Ach de verhoudingen kloppen toch al niet helemaal en nog kleiner werken :think: ik weet niet of dat lukt

moon
wethouder
wethouder
Contacteer:

Bericht door moon » zo 13-mei, 2012 18:53

Huim dat is handig. Alle klei al op kleur hoeven we de huisjes ook niet meer te ververn.
selectie in mijn album albums op google+Het Friesche land 2012 Blue winter lake 2012 kroegentocht 2012

Afbeelding Als je je met niemand vergelijkt, word je wie je bent. (Krishnamurti)

Bloemschikkertje
backoffice
backoffice
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Bericht door Bloemschikkertje » zo 13-mei, 2012 18:53

Ik begrijp sowieso van die schaalverhoudingen al niets en ik vind het best kunnen het formaat van jou bloempjes, als je ze bij Silly sisters koopt zijn ze toch ook zo.

knutselsmurf
manusje van alles
manusje van alles
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Bericht door knutselsmurf » zo 13-mei, 2012 19:38

Dat ziet er al mooi uit Charlie.Koud porselein heb ik vroeger veel mee gedaan wij deden acryl verf er door dan was het gelijk goed op kleur.

buurvrouw nellie
telefonist
telefonist
Contacteer:

Bericht door buurvrouw nellie » zo 13-mei, 2012 19:42

Leuke bloemetjes, Monique.

tineke
wethouder
wethouder

Bericht door tineke » zo 13-mei, 2012 20:06

En nog een roosje.
Het roosje heb ik niet geverfd, daar heb ik weer een andere techniek voor gebruik die nog handiger is voor priegel werk[/quote]

leg aub eens uit wat je gedaan hebt met die roos en hoe maak jij zelf koud porselein klei?

charlie
frontoffice
frontoffice
Contacteer:

Bericht door charlie » zo 13-mei, 2012 20:35

Precies wat Connie zegt ik doe acryl verf door het stukje klei die ik wil gebruiken
Afbeelding

Ik hoorde in "de leukste taart shop" dat mensen zelf koud porselein maken en
op internet heb ik het recept gevonden
water
glycerine
houtlijm
hand creme
en maizena

omdat het een beetje doorzichtig is kan je er ook nog wat witte acryl verf door doen
als iemand de verhoudingen wil dan hoor ik het wel

tineke
wethouder
wethouder

Bericht door tineke » zo 13-mei, 2012 20:41

okee en hoe heb je nou die roos gemaakt, dat je daar wat voor gevonden had, ben benieuwd daarnaar.

Wiebel
telefonist
telefonist

Bericht door Wiebel » zo 13-mei, 2012 20:45

Vind je bloemetjes erg leuk geworden en kleiner werken zal niet meevallen.

charlie
frontoffice
frontoffice
Contacteer:

Bericht door charlie » zo 13-mei, 2012 20:54

Ik bedoeld het op kleur brengen van de klei zodat je niet hoeft te verven met de speciale tecniek

Uitleg van het roosje
Ik heb eerst de witte koud porselein op de kleur gebracht die ik wilde voor het roosje
de klei heb ik uitgerold als een tuinslang, die heb ik in geljke stukjes gesneden.
het eerste stukje heb ik een kegeltje van gerold
Het 2de stukje heb ik uitgerold tot een cirkeltje en de kantjes zo plat mogelijk uitgewreven ( dat kan heel dun met koud porselein )
Het kegeltje op het cirkeltje leggen met de bolle kant aan de onderkant en eerst links en dan rechts om het kegeltje vouwen
Weer een cirkeltje uitrollen en om het kegeltje vouwen zodat de laagje elkaar overlappen.
En dan nog een keer herhalen.
Als je de onderkant een beetje samen knijpt gaat het roosje een beetje open
Wat aan de onderkant te veel is snij je weg.
Als het droog is kan je wat groene blaadjes van koud porselein eronder plakken

Bobbien
manusje van alles
manusje van alles

Bericht door Bobbien » zo 13-mei, 2012 20:59

Marian en Monique, ook al zijn het twee verschillende soorten klei, ze zien er erg goed uit. Dat porcelein klei lijkt me ook wel fijn werken.

tineke
wethouder
wethouder

Bericht door tineke » zo 13-mei, 2012 21:00

Gewoon de normale manier hoe je rozen maakt dus, ik dacht dat je wat nieuws had , jammer ik dacht eindelijk een makkelijkere manier.

charlie
frontoffice
frontoffice
Contacteer:

Bericht door charlie » zo 13-mei, 2012 21:03

Nee geen andere techniek om roosjes te maken
maar het is veel dunner dan met andere klei.
Porselein klei is heel zacht en fijn werken. Zeker als je in de tuin hebt gewerkt en pijn aan je handen hebt van wortels trekken

marit zwemmer
frontoffice
frontoffice
Contacteer:

Bericht door marit zwemmer » zo 13-mei, 2012 22:46

Nooi geworden Monique! Ik wil wel graag het recept van die klei kan ik het ook eens proberen.

riet broeders
frontoffice
frontoffice

Bericht door riet broeders » ma 14-mei, 2012 14:17

wil je de hoeveelheden hier neer zetten.

Gesloten