Kerstdorpen.nl trekt na 15 jaar de stekker eruit.

Ik heb het nog een jaar of 2 in de lucht weten te houden, maar er is (alweer) een update aangekondigt. Ik ben er compleet klaar mee. Voor 5 gebruikers ga ik niet weer 2 weken zitten knokken met de ellende software van PHPBB.
Sorry, maar: 't is over.

"thanks for all the fish" en "see you in a different place"

-----voor de geïnteresseerden-----

MINIDORPEN: http://www.minidorp.nl
FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/Minidorp/
FACEBOOK: https://www.facebook.com/Minidorpclub/

katten in je dorp

Allerlei handige bouw en dorps- Tips & Truuks

Moderator: moddereters

NellaLlama
frisse kijk
frisse kijk

Cats and Christmas

Bericht door NellaLlama » wo 28-feb, 2007 3:16

The last thing you need is damage, trips to vet, sick or dead cat, or friction between you and family over what’s OK and not. Here are some tips:

1. Put the tree or village in a room that can be secured against the cat. Let cat in only when you are there. Else you’ll have to lock the cat up whenever you are out.

2. Install sturdy hook or eye-bolts in the ceiling above the tree, or on the two walls if your tree stands in a corner. Secure the tree to the hooks with picture-hanging wire, so that the tree cannot possibly tip over.

3. Keep a squirt-gun handy and blast the cat if it gets too familiar with the tree. If kitty just wants to check it out and sit under it, that’s OK.

4. Put unbreakable ornaments on the bottom of the tree. Do not put anything really precious on the tree the first year you have the cat, see how the cat behaves & next year it will be older and more sedate.

5. Give kitty its own toys. But note that village trees & figures make GREAT cat toys. Bottle-brush trees are pretty indestructible and resin figures may survive.

6. DO NOT use tinsel or icicles on the tree. Also watch ribbons on packages (and Easter “grass”) – if your cat eats these things, they could snarl up in its intestines and cause the cat an agonizing death. (Molly ate part of a plastic grocery bag once; let’s just say it was an expensive and messy trip to the vet.)

7. DO NOT use “fresh tree scent” or “stay fresh” sprays on the tree. DO NOT use “stay fresh” stuff in the water (ginger-ale will work as well, cheaper & safer). These products can make your cat sick.

8. Various Christmas plants & greens are poisonous. I think poinsettias are deadly. Oh, don’t let cats (or dogs) eat chocolate.

9. Watch light bulb cords, some cats like to chew on them.

10. I don’t use loose snow-flake products in decorating – they are not marked “non-toxic” and I’m afraid cats might eat or inhale them. I use the felt-like snow blankets.

11. I don’t use animation or real water in my village – too much to ask cat to resist.

12. Re #1 and #3 – cat may poop or pee behind the tree (it thinks it is outside!) or if your village is on the floor, it may think the snow blanket is a nice absorbent alternative to kitty-litter.

13. If cat gets up into the tree or village, don’t startle it or it will break stuff scrambling away. Watch the cat (for many reasons mentioned above), coax it out with treats, or approach carefully and gently extricate the cat. Most often they will snoop around and get out without damage.

moon
wethouder
wethouder
Contacteer:

Bericht door moon » wo 28-feb, 2007 14:02

http://www.geocities.com/MotorCity/1760 ... mas98.html
deze vond ik net / this one I just found

en deze hieronder blijft leuk / and this one stays funny. Updated for 2006
http://www.fluffytails.ca/christmas2.asp
en de oudere / the older one
http://www.fluffytails.ca/christmas.asp
selectie in mijn album albums op google+Het Friesche land 2012 Blue winter lake 2012 kroegentocht 2012

Afbeelding Als je je met niemand vergelijkt, word je wie je bent. (Krishnamurti)

NellaLlama
frisse kijk
frisse kijk

Bericht door NellaLlama » wo 28-feb, 2007 20:47

Moon, what wonderful pictures and story is in those links! They look like two of my kitties.

Bonnie, Gus and Spitfire

Afbeelding

Molly on the tracks
Afbeelding

Angel in the mountains
Afbeelding

Gus and Molly checking things out
Afbeelding

Gus is Catzilla!
Afbeelding

Who, ME?
Afbeelding

clippo
wethouder
wethouder
Contacteer:

Bericht door clippo » vr 02-mar, 2007 19:19

:green:

Afbeelding

Kerstfreakje
frisse kijk
frisse kijk

Bericht door Kerstfreakje » di 23-okt, 2007 12:35

omdat ik een beginnertje ben kan mijn verzamelingetje nog in de vitrine. (1x1mtr)
dat is wel zo handig met een kitten van 18 weken.

wisten jullie trouwens dat katten een hekel hebben aan de geur van citroen, dus misschien is het een idee om de plaat van je dorp of stad te bespuiten met citronelaspray.
werkt bij mij altijd...ook in de kerstboom een goede.

Teddy
frisse kijk
frisse kijk

Bericht door Teddy » di 23-okt, 2007 12:35

Kan je al je boompjes en poppetjes weer rechtop gaan zetten. Als die dan nog ergens in het dorpje liggen, want ik heb er een kat bij die graag kleine dingetjes wegpikt en dan ergens verstopt. Errrg leuk. Zelfs de lepeltjes in de kopjes op tafel zijn niet veilig voor hem. Ook waxinelichtjes (uiteraard op batterij) en onderzettertjes zijn regelmatig zoek.

Teddy
frisse kijk
frisse kijk

Bericht door Teddy » di 23-okt, 2007 12:38

Is citronellaspray niet giftig? Bij de dierenwinkel kun je Mispoes kopen. Is er speciaal voor om katten van bepaalde plaatsen weg te houden en ruikt ook naar citroen. En over gedoe met een kerstboom en drie katten heb ik het maar niet gehad . . . haha. Heb er maar 1 woord voor: F E E S T !!! (voor hun dan).

daniella
frisse kijk
frisse kijk
Contacteer:

Bericht door daniella » di 23-okt, 2007 12:42

kerstfreakje schreef:inderdaad, nee volgens mij is citrolena niet gifftig.
het is altijd op natuurbasis dus kan het me niet voorstellen.
mispoes is trouwens ook een goede tip.

en ja die kerstboom staat dit jaar ook op een kastje...
jammer :confused: want ik heb een prachtige kerstboom van zo'n 2.10mtr.
die wordt het dus niet dit jaar.

Teddy
frisse kijk
frisse kijk

Bericht door Teddy » di 23-okt, 2007 12:50

Ik heb een grote kunstkerstboom, 3.85m, en ik laat ze gewoon lekker klimmen. Ik heb ook een tijd gehad dat ik de kerstboom en katten de hele dag in de gaten hield, maar dat is erg vermoeiend. Doe ik dus niet meer. Er zit nu alleen maar onbreekbare en katvriendelijke versiering in de boom, dus ze kunnen hun gang gaan. Ze moeten het niet al te bont gaan maken natuurlijk, maar meestal klimmen ze omhoog en gaan ze op de takken liggen slapen. Moet de boom om de paar dagen wel weer een beetje ordenen, maar dat is zo gepiept.

Kittekat
manusje van alles
manusje van alles
Contacteer:

Bericht door Kittekat » di 23-okt, 2007 13:48

:lol: Daar heb ik gelukkig geen last van. Heb wel alle anti kat spullen geprobeerd, maar niets helpt. Ze eten van de boompjes.

marleen
stagiair
stagiair
Contacteer:

Bericht door marleen » vr 26-okt, 2007 10:22

katten in het dorp, daar hebben wij nu NOOOOOOOOOOOOOIT last van :green:

ben met de ondergrond bezig van piepschuim, onder mijn handen door hebben ze hun nagels er al aan gescherpt, grrrrrr, nog maar een paar straatstenen àla Silvia erbij gemaakt :green:

moon
wethouder
wethouder
Contacteer:

Bericht door moon » vr 26-okt, 2007 10:24

Hopen dat ze hun nagels nu niet meer scherpen dan.
selectie in mijn album albums op google+Het Friesche land 2012 Blue winter lake 2012 kroegentocht 2012

Afbeelding Als je je met niemand vergelijkt, word je wie je bent. (Krishnamurti)

Kippie
plaatjes prof
plaatjes prof
Contacteer:

Bericht door Kippie » za 27-okt, 2007 1:32

marleen schreef:katten in het dorp, daar hebben wij nu NOOOOOOOOOOOOOIT last van :green:

ben met de ondergrond bezig van piepschuim, onder mijn handen door hebben ze hun nagels er al aan gescherpt, grrrrrr, nog maar een paar straatstenen àla Silvia erbij gemaakt :green:

Geef ze les , hoef jij het niet te doen :green:

moon
wethouder
wethouder
Contacteer:

Bericht door moon » vr 09-nov, 2007 20:35

En wat doen we [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=svTkeUvO8Z4[/youtube]hier tegen?

daniella
frisse kijk
frisse kijk
Contacteer:

Bericht door daniella » za 10-nov, 2007 1:22

haha, die valkparkieten zijn leuk...ze zijn aan het meehelpen :wink:

Gesloten