Gedoe en gedinges. Door de geforceerde update waren de anti-spam maatregelen buiten gebruik gesteld. Er staat weer "een en ander" aan nu en ik hoop dat het afgelopen is met die nare mensen die alleen maar onzin posten :(

Kampvuur met Arduino

Allerlei handige bouw en dorps- Tips & Truuks

Moderator: moddereters

Plaats reactie
Programmeurtje
frisse kijk
frisse kijk

Kampvuur met Arduino

Bericht door Programmeurtje » zo 08-okt, 2017 16:50

Ik heb vandaag een middagje zitten prutsen, niet om perse iets nuttigs te maken, maar gewoon omdat ik er zin had. Ik heb vandaag de dozen met huisjes van zolder gehaald om te kijken of ik nog iets nieuws nodig heb dit jaar. Toevallig zat er in deze doos nog een kampvuur, zonder licht. Nu had ik gewoon een LEDje op een batterij aan kunnen sluiten en daarmee een kampvuur hebben, maar ik wilde graag een iets realistischer licht. Ik heb dus met een Arduino, dat is een soort mini-computer, en een beetje programmeer code een knipper effect toegevoegd.

Ja, ja, ik weet het. Wat een moeite voor een kampvuurtje, maar ik heb mij wel een middag vermaakt. Of ik hem daadwerkelijk ga gebruiken moet ik nog maar zien.

Zie hier het resultaat in MyAlbum:
https://myalbum.com/album/8XohdVmejk7O

Filmpje op Youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=JRPdzqhtrN4

- Bram

NOVW
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Re: Kampvuur met Arduino

Bericht door NOVW » vr 13-okt, 2017 14:42

Sjeetje... is een rood en een geel ledje afzonderlijk aansturen niet "iets makkelijker" ?

Programmeurtje
frisse kijk
frisse kijk

Bericht door Programmeurtje » vr 13-okt, 2017 21:32

NOVW schreef:
vr 13-okt, 2017 14:42
Sjeetje... is een rood en een geel ledje afzonderlijk aansturen niet "iets makkelijker" ?
Zeker, maar ik heb geen manier om dat te doen behalve deze omslachtige manier. Het was meer om te proberen of dit zou werken. Na aanleiding van dit heb ik een andere handige toepassing gevonden en wil proberen of dat werkt

Later misschien meer..

Jan de Smit
manager
manager

Bericht door Jan de Smit » ma 16-okt, 2017 16:22

Wel een leuk idee. Mss kan het eenvoudiger maar ik ben geen elektro freak.

Plaats reactie