Gedoe en gedinges. Door de geforceerde update waren de anti-spam maatregelen buiten gebruik gesteld. Er staat weer "een en ander" aan nu en ik hoop dat het afgelopen is met die nare mensen die alleen maar onzin posten :(

Water wat niet bevroren is.

Allerlei handige bouw en dorps- Tips & Truuks

Moderator: moddereters

Plaats reactie
tomenriet
uitzendkracht
uitzendkracht
Contacteer:

Water wat niet bevroren is.

Bericht door tomenriet » di 13-jun, 2017 21:54

Voor mijn nieuwe modelspoorbaan was ik op zoek naar een product wat en voordelig was en natuurgetrouw als water over gaat komen.
De gedachte is een stukje Ahr uit het Ahrdal na te bootsen.
Bij Xenos vond ik een potje ModPodge en ben daar mee aan de slag gegaan, na menig proefstukje was ik tevreden over het product en een grotere pot besteld.

Afbeelding

De rivier zal hier komen en loopt naar achter iets omhoog om wat meer diept werking te krijgen.

Afbeelding

Eerst natuurlijk de ondergond de juiste kleur geven, met donkerbruin, mosgroen en blauw komen we al een heel eind.

Afbeelding

Afbeelding

En omdat er boven de treinbaan een heldere blauwe hemel komt is dat natuurlijk terug te zien in het water, maar oppasen dat het geen zwembadwater wordt.

Afbeelding

Dan is het tijd voor de eerste laag ModPodge, schrik niet, het blijft zeker niet wit maar droogt helder en glanzend op.

Afbeelding

En als het is opgedroogd ziet het er zo uit.

Afbeelding

Na nog 2 extra lagen om wat meer diepte in de bovenlaag te krijgen was het voorlopig wel naar tevredenheid, later komen er nog meer lagen op als de vliegvissers met hun lieslaarzen op de forel staan te vissen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En als er dan wat struiken zijn geplaatst kan ik er wel tevreden over zijn.
Ben er met een drybrush licht over het water gegaan zodat hier en daar een beetje versnelling en beweging in het water is te zien
Later komt er nog meer aankleding zoals de vliegvissers, enkele badgasten en nog wat hogere struiken zoals ook op het moodboard is te zien.
Dat moet dan aan de achterkant komen zodat het lijkt dat de rivier aan het einde gewoon door loopt.
Nog genoeg te doen dus.

Afbeelding
Het is geen kwestie van kunnen maar van doen.

Met vriendelijke groet, Tom

Mijn knutsels en frutsels albums

NOVW
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Re: Water wat niet bevroren is.

Bericht door NOVW » wo 26-jul, 2017 13:56

Waterdichte folie en een vijverpomp!

dessy
frontoffice
frontoffice

Bericht door dessy » do 27-jul, 2017 8:55

Mooi water! duurt het lang voordat de mod podge droog is?
Groeten van Geertje

Nico Quaedvlieg
uitzendkracht
uitzendkracht

Bericht door Nico Quaedvlieg » za 29-jul, 2017 15:41

Ik gebruik hiervoor Crea Patch van de Action. Wellicht een stuk goedkoper en het effect is nagenoeg hetzelfde. Neemt niet weg dat het water in bovenstaande foto's (van TomenRiet) er schitterend uitziet

Afbeelding

Plaats reactie