Holy moly. Het is me wat...

Het heeft me een week slapeloze nachten gekost, maar uiteindelijk heb ik dan toch de juiste persoon getroffen die de juiste informatie op het juiste punt wist te verstrekken.

WE ARE BACK

Er is kneiterveel veranderd, vooral qua uiterlijk. Het oude vertrouwde rode kleurtje is voorgoed verdwenen, en de bediening van het forum is flink anders. Ik ben nog bezig van alles uit te zoeken, maar qua stabiliteit zouden we nu stevig moeten staan.

Op naar de volgende 14 jaar?

Draadje los Kersthuisje

Allerlei handige bouw en dorps- Tips & Truuks

Moderator: moddereters

Plaats reactie
Ria2015
frisse kijk
frisse kijk

Draadje los Kersthuisje

Bericht door Ria2015 » za 22-okt, 2016 12:23

Hallo allemaal. Ik ben een nieuwtje hier en heb een vraag.
Er is een geel draadje los van een kersthuisje. Ik heb het uit elkaar gehaald, maar weet niet waar het draadje thuis hoort. Het is een huisje met beweging/licht en muziek. Ik denk dat het ergens bij het schakelaartje los is gegaan, maar waar? Kan iemand mij aub helpen? Ik ben best handig al zeg ik het zelf, dus kan ook solderen indien nodig.

Aranka
backoffice
backoffice
Contacteer:

Bericht door Aranka » za 22-okt, 2016 15:31

Ik heb er niet veel verstand van maar ik zou eerst gaan kijken wat het wel doet en wat het niet doet en maak anders even een foto zodat we kunnen zien wat je bedoelt.

Ria2015
frisse kijk
frisse kijk

Bericht door Ria2015 » za 22-okt, 2016 16:10

Het is zo'n huisje met een klein knopje (Try me) Dat kan via een gaatje in de doos. Als ik het gele draadje op een bepaalde plek hou en het knopje indruk, doet ie het. Maar niet als ik de schakelaar op on zet. Als ik (zonder het gele draadje) met een pincet bv. bij de uitgang (binnenin) van de adapter, 2 punten met elkaar verbind, doet ie het wel. Ik ga proberen een foto te maken en te plaatsen.

hans
backoffice
backoffice
Contacteer:

Bericht door hans » za 22-okt, 2016 16:19

kan je het niet uit elkaar halen

Ria2015
frisse kijk
frisse kijk

Bericht door Ria2015 » za 22-okt, 2016 17:07

Afbeelding

Het gaat om het gele draadje rechts.