Gedoe en gedinges. Door de geforceerde update waren de anti-spam maatregelen buiten gebruik gesteld. Er staat weer "een en ander" aan nu en ik hoop dat het afgelopen is met die nare mensen die alleen maar onzin posten :(

onderplaatjes wegwerken

Allerlei handige bouw en dorps- Tips & Truuks

Moderator: moddereters

Plaats reactie
robin b
frisse kijk
frisse kijk

onderplaatjes wegwerken

Bericht door robin b » di 15-dec, 2015 12:11

Hallo allemaal,

Ik wil graag de onderplaatjes van de figurines wegwerken. Nu weet ik dat er een aantal methoden zijn zoals het laten verzinken in piepschuim (maar dat gebruik ik niet), of er simpelweg sneeuw overheen te gooien (maar niet overal ligt sneeuw). Zelf gebruik ik nu dubbelzijdig tape wat ik er overheen plak en vervolgens strooi ik hetzelfde spul in dezelfde kleur als de ondergrond (bijvoorbeeld gras). Dit camoufleert maar is toch nog niet ideaal.

Wie heeft er ervaring met het verwijderen van deze onderplaatjes? Kun je beter zagen of slijpen? Ik denk erover na om ze volledig te verwijderen en dan met een heel klein boortje een gaatje te boren en daar een pen in te steken. Vervolgens boor ik dan een gaatje in de ondergrond en zet de figurine neer. Dat lijkt me best veel werk, maar volgens mij geeft dit het beste resultaat!

hans
backoffice
backoffice
Contacteer:

Bericht door hans » di 15-dec, 2015 19:46

als het van lemax is kan je het wegslijpen met een dremmel is van dept 56 kan het niet want dat is porcelein
let wel op want het kan gemakkelijk breken en dan moet je het lijmen met superlijm

Jan de Smit
manager
manager

Bericht door Jan de Smit » di 15-dec, 2015 21:09

Op het Franse forum zijn leden die de voetjes laten verzinken en dan met eierdozen stukjes een straatje maken. Ook over de voetjes heen.
Monnikenwerk maar wel mooi.

robin b
frisse kijk
frisse kijk

Bericht door robin b » wo 16-dec, 2015 0:10

Beste Jan en Hans,
Bedankt voor de tips. De figurines zijn van Lemax dus ik ga proberen om het eraf re slijpen. Ik kan in ieder geval een poging wagen.

hans
backoffice
backoffice
Contacteer:

Bericht door hans » wo 16-dec, 2015 8:17

dan zou ik eerst een poppetje gebruiken die je niet meer neer zet of al stuk is s6 en laat even horen / zien of het gelukt is

tineke
wethouder
wethouder

Bericht door tineke » wo 16-dec, 2015 21:28

ik, ahum mijn zoon, heb de meeste eraf geslepen met de dremel. het geeft een vreselijk troep. je moet echt een stofbril dragen. Kijk maar eens bij mijn foto`s , kan je zien dat de meeste zonder die lelijke witte klomp zijn. alle Lemax en Luville.

robin b
frisse kijk
frisse kijk

Bericht door robin b » do 17-dec, 2015 0:32

Dat ziet er prima uit Tineke. Prachtig dorp trouwens! :biggrin:

robin b
frisse kijk
frisse kijk

Bericht door robin b » do 17-dec, 2015 0:44

Ik heb de dremel gepakt en het uitgetest. Het ging vrij makkelijk maar wel inderdaad enorm veel witte stofpoeder. Ik moet de voetjes nog bijwerken maar het resultaat is goed:

Afbeelding

Ik was zeer ontevreden over de figurines op de schaatsbaan. Rechts de originele figurines en links ervan een bewerkte. Ik ga dit zeker vaker doen!

opa snor
telefonist
telefonist
Contacteer:

Bericht door opa snor » do 17-dec, 2015 20:22

Gewoon met een mini ijzer zaagje afzagen gaat prima, veel minder troep dan slijpen.

opa snor
telefonist
telefonist
Contacteer:

Bericht door opa snor » do 17-dec, 2015 20:27

..

De poppetjes kan op doorzichtig stukje plastic lijmen.

robin b
frisse kijk
frisse kijk

Bericht door robin b » do 17-dec, 2015 23:08

Bedankt voor de tip opa snor. Duurt dat niet langer met een zaag? Ik vind de dremel lekker flexibel werken.

Na het verwijderen van het voetstuk boor ik met een 1mm boor een gaatjes in een been. In het gat steek ik een metaaldraad die ik afknip op ongeveer 1cm lengte. Vervolgens boor ik een gaatje in de ondergrond en prik de figurine erin. Resultaat is dat de figurine nu volledig los kan staan. Ik heb er nu 5 gedaan en hen nog zo'n 100 te doen...
Laatst gewijzigd door robin b op do 17-dec, 2015 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.

robin b
frisse kijk
frisse kijk

Bericht door robin b » do 17-dec, 2015 23:22

[img][img]http://i67.tinypic.com/15ejh3.jpg[/img][/img]

[img][img]http://i63.tinypic.com/28wjewl.jpg[/img][/img]

Ik snap niet waarom de bovenste foto gedraaid is. Heeft waarschijnlijk te maken dat ik nu upload via mijn telefoon.

Plaats reactie