Momenteel vind je in de de (kringloop) winkels weer veel kerstspullen waaronder veel 'kerstgroen' zoals kunstplanten en van die boeketjes die je in kerstbakjes steekt, je kent ze wel (dennen)appeltje, takje hulst, dennentakje, cadeautje bloemetjes, enz. als je deze uit elkaar haalt kan je van het dennentakje een leuk boompje maken.
Maar ook van de andere kunstplanten kan je leuke boompjes maken en je bent zo klaar. Je hoeft alleen de planten maar even slopen en satéprikkers verven of anders kleuren de takjes er op te steken
Foto 1 en 2, boompjes gemaakt van een kunstplant waar van ik de naam niet weet, hier heb ik een paar op in elkaar gedraaid groen ijzerdraad gestoken.
Foto 3, ik vond ergens een soort buxusbol, toen ik deze uit elkaar haalde kwamen er deze takjes vanaf, ook die kan je nog weer uit elkaar halen.
Foto 4, Zo'n dennentakje bespoten met sneeuw uit beschreven boeketje gesloopt
Foto 5, Uit elkaar gehaalde buxusbollen en van iedere bol een takje op een satéprikker gestoken. (Je hebt veel verschillende buxusbollen kwam ik achter, lichtgroen, donkergroen, 2kleurig groen)
Maar ik heb ook een paar boeketten bloemen meegenomen waar ook takjes kleine bloempjes inzaten, waar je een bloementuintje mee kan maken (moet ik nog doen)
Als ik een rijtje struikjes maak zet in deze in een streep siliconenkit (witte) die ik bestrooi met sneeuw of (transparant) met de staafmixer fijn gemaakt mos.
De boompjes zet ik ook in een dot siliconenkit.
http://www.mijnalbum.nl/Album=DV8D3MLL#6XYI3EZD