PERFECT REPAREREN
Eigenlijk wilde ik iets doen met twee Snowboarders die geen ‚voetje’ met standaard hadden. Deze heb ik een keer (incompleet dus) gekregen. Nu kan je natuurlijk van allerlei materialen een voetje maken met daarop een ijzerdraadje, maar ik wilde wat anders. Het leek me leuk om de Snowboarders actief tegen een sneeuwbergje op te laten boarden. Dit idee kwam in zicht toen ik een kleine Action-figurine aan het slopen was. De boompjes daar deed de verlichting het niet meer van, maar de poppetjes daar kon ik nog wel wat mee. Ik hield toen een klein sneeuwbergje over. Maar deze was nog niet goed genoeg voor mijn idee er iets met de snowboarders van te maken. Er moest een stukje vergroot worden om te voldoen aan m’n wens. Maar waarmee?? Gips? dat is te broos! Polyester? Zou misschien kunnen, maar dat wordt wel een erg geknoei en nou niet bepaald een fijn goedje om verfijnd mee te werken. Opeens dacht ik aan wat restanten van een houtrotreparatiesetje. Dat is eigenlijk een tweecomponenten filler. Het is dus een kunststof-composiet. Ideaal voor hout, maar ook voor zo blijkt nu het repareren van figurines.!!!
Eenmaal hard, hecht het uitstekend en je kan het vijlen, zagen, slijpen, kortom bewerken net alsof het van het zelfde materiaal is als de figurines. Na het uitharden dus bewerken, schilderen en het verschil is niet te zien!!
Het materiaal is van ALBASTINE en heet Houtrotvuller (component A en B)
Twee potten kosten samen ongeveer 20 Euro en verkrijgbaar bij b.v de Gamma of Praxis.
(Misschien wat duur als je weinig nodig hebt, maar het is voor vele doeleinden te gebruiken…..)
Hieronder twee foto’s.
Op de eerste is het bruingekleurde deel dus het aangeheelde deel met Albastine-filler.
De tweede foto geeft het eindresultaat…..:-)