Kerstdorpen.nl trekt na 15 jaar de stekker eruit.

Ik heb het nog een jaar of 2 in de lucht weten te houden, maar er is (alweer) een update aangekondigt. Ik ben er compleet klaar mee. Voor 5 gebruikers ga ik niet weer 2 weken zitten knokken met de ellende software van PHPBB.
Sorry, maar: 't is over.

"thanks for all the fish" en "see you in a different place"

-----voor de geïnteresseerden-----

MINIDORPEN: http://www.minidorp.nl
FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/Minidorp/
FACEBOOK: https://www.facebook.com/Minidorpclub/

Perfect figurines of huisjes repareren

Allerlei handige bouw en dorps- Tips & Truuks

Moderator: moddereters

ErikG
manusje van alles
manusje van alles
Contacteer:

Perfect figurines of huisjes repareren

Bericht door ErikG » do 09-okt, 2014 22:05

(Wellicht is 'het wiel’ allang een keer uitgevonden, maar voor mij was het een superontdekking)

PERFECT REPAREREN

Eigenlijk wilde ik iets doen met twee Snowboarders die geen ‚voetje’ met standaard hadden. Deze heb ik een keer (incompleet dus) gekregen. Nu kan je natuurlijk van allerlei materialen een voetje maken met daarop een ijzerdraadje, maar ik wilde wat anders. Het leek me leuk om de Snowboarders actief tegen een sneeuwbergje op te laten boarden. Dit idee kwam in zicht toen ik een kleine Action-figurine aan het slopen was. De boompjes daar deed de verlichting het niet meer van, maar de poppetjes daar kon ik nog wel wat mee. Ik hield toen een klein sneeuwbergje over. Maar deze was nog niet goed genoeg voor mijn idee er iets met de snowboarders van te maken. Er moest een stukje vergroot worden om te voldoen aan m’n wens. Maar waarmee?? Gips? dat is te broos! Polyester? Zou misschien kunnen, maar dat wordt wel een erg geknoei en nou niet bepaald een fijn goedje om verfijnd mee te werken. Opeens dacht ik aan wat restanten van een houtrotreparatiesetje. Dat is eigenlijk een tweecomponenten filler. Het is dus een kunststof-composiet. Ideaal voor hout, maar ook voor zo blijkt nu het repareren van figurines.!!!
Eenmaal hard, hecht het uitstekend en je kan het vijlen, zagen, slijpen, kortom bewerken net alsof het van het zelfde materiaal is als de figurines. Na het uitharden dus bewerken, schilderen en het verschil is niet te zien!!

Het materiaal is van ALBASTINE en heet Houtrotvuller (component A en B)
Twee potten kosten samen ongeveer 20 Euro en verkrijgbaar bij b.v de Gamma of Praxis.
(Misschien wat duur als je weinig nodig hebt, maar het is voor vele doeleinden te gebruiken…..)

Hieronder twee foto’s.
Op de eerste is het bruingekleurde deel dus het aangeheelde deel met Albastine-filler.
De tweede foto geeft het eindresultaat…..:-)

Afbeelding

Afbeelding

Jan de Smit
backoffice
backoffice
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Bericht door Jan de Smit » do 09-okt, 2014 22:39

Ziet er goed uit. :clap:

tineke
wethouder
wethouder
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Bericht door tineke » do 09-okt, 2014 22:51

netjes gedaan.

Bloemschikkertje
backoffice
backoffice

Bericht door Bloemschikkertje » do 09-okt, 2014 22:52

:clap: :clap: Handig zo'n handige man in huis.

hans
frontoffice
frontoffice
Contacteer:

Bericht door hans » vr 10-okt, 2014 5:52

keurig gedaan erik :clap: :clap: :clap:
maar ik zou met een boortje 2 mm voorzichtig een gaatje boren in zijn voet dan een stukje een paperclip er in zetten
dan kun je hem overal neerzetten op je ski berg :whistle:

Wendym
uitzendkracht
uitzendkracht

Bericht door Wendym » zo 12-okt, 2014 0:04

Leuk gedaan zo

marit zwemmer
frontoffice
frontoffice
Contacteer:

Bericht door marit zwemmer » zo 12-okt, 2014 13:33

Mooi gedaan, jij hebt nu een heel orgineel item :green:

riet broeders
frontoffice
frontoffice

Bericht door riet broeders » zo 12-okt, 2014 18:46

Knap hoor.

buurvrouw nellie
telefonist
telefonist
Contacteer:

Bericht door buurvrouw nellie » zo 12-okt, 2014 19:10

Netjes gedaan, hoor!

ErikG
manusje van alles
manusje van alles
Contacteer:

Bericht door ErikG » ma 13-okt, 2014 23:28

Ik heb vanavond van het zelfde materiaal een ondergrondje gemaakt voor wat rietkragen (bij m'n bevroren vijvertje). Dat gaat dus echt perfect! Morgen zal ik een fotootje plaatsen. De boel staat nu nog te drogen.....

ErikG
manusje van alles
manusje van alles
Contacteer:

Bericht door ErikG » di 14-okt, 2014 10:24

Afbeelding

Jan de Smit
backoffice
backoffice

Bericht door Jan de Smit » di 14-okt, 2014 10:27

Zo een bezem gesloopt. :green: Ziet er natuurlijk uit.
Waar heb je je vijver van gegoten? Gips?

ErikG
manusje van alles
manusje van alles
Contacteer:

Bericht door ErikG » di 14-okt, 2014 10:49

Die vijver is nog niet zo als ik wil dat 'ie wordt. Nu is het een soort rubbermat (eigenlijk een op maat aangepaste schrijfmat van Ikea) wat op een plaat MDF ligt. Het geeft nu al een wat 'ijzig' effect, maar met zilverpapier er onder gaat het op ijs lijken. Een beetje sneeuwstrooisel er overheen en klaar is Kees (tenminste dat is de bedoeling).
Die foto komt veel later pas, op het moment dat ik pas echt de boel kan kan opstellen. Nu is het nog een proefopstelling op zolder. M'n streven is op 7 december alles klaar te hebben.

Chant
telefonist
telefonist
Contacteer:

Bericht door Chant » di 14-okt, 2014 11:56

Ziet er goed uit Erik...je rietkragen :dance:

Bloemschikkertje
backoffice
backoffice

Bericht door Bloemschikkertje » di 14-okt, 2014 13:50

Mooi.

Gesloten