Kerstdorpen.nl trekt na 15 jaar de stekker eruit.

Ik heb het nog een jaar of 2 in de lucht weten te houden, maar er is (alweer) een update aangekondigt. Ik ben er compleet klaar mee. Voor 5 gebruikers ga ik niet weer 2 weken zitten knokken met de ellende software van PHPBB.
Sorry, maar: 't is over.

"thanks for all the fish" en "see you in a different place"

-----voor de geïnteresseerden-----

MINIDORPEN: http://www.minidorp.nl
FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/Minidorp/
FACEBOOK: https://www.facebook.com/Minidorpclub/

IJs/water in dorp

Allerlei handige bouw en dorps- Tips & Truuks

Moderator: moddereters

Gesloten
Tjidske
frisse kijk
frisse kijk

IJs/water in dorp

Bericht door Tjidske » zo 29-dec, 2013 18:11

Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum. Sinds een aantal jeren heb ik een kerst/dickensdorpje Begonnen met de huisjes te koop bij een Action en langzaam maar zeker uitgebreid met huisjes gekocht in kringloopwinkels. Ik vind het een leuke hobby maar het mag niet te veel kosten omdat ik domweg het geld er niet voor heb.
Een paar jaar geleden heb ik zelf een ijsvijver gemaakt, heel simpel van een glazen plateautje waarop je kaarsen kunt zetten. Op internet een foto van natuurijs gehaald en uitgeprint deze ligt onder het plateau en op het plateau heb ik een stukje raamfolie geplakt.

Vanmiddag heb ik een riviertje in het dorp gemaakt, gisteren zag ik in een kringloopwinkel een zakje van die blauwe glazen decoratie steentjes voor €0.50. Bij Action een blauw plastic A3 documentmap gekocht voor €0.79. Een stuk of 6 van die steentjes kapot geslagen. Uit de documentmap een rivier geknipt, ingesmeerd met lijm en hier de glassplinters op gestrooid (met een lepel). Hier een snijmat opgelegd en met de deegroller alles aangedrukt. En zie hier al zeg ik het zelf een prachtige rivier

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

edit mod, linken aangepast
Laatst gewijzigd door Tjidske op ma 30-dec, 2013 9:58, 1 keer totaal gewijzigd.

moon
wethouder
wethouder
Contacteer:

Bericht door moon » zo 29-dec, 2013 23:10

goed gedaan. Maar vind het het niet wat gevaarlijk nu met de glassplinters? Je zit nu wel altijd aan deze vorm vast natuurlijk :think:

Er zij hier meerdere goedkope wateroplossingen. Een koker siliconekit van de Action (2 euro) werkt ook goed. (namen van winkels mogen hier genoemd hoor, wel zo makkelijk)
selectie in mijn album albums op google+Het Friesche land 2012 Blue winter lake 2012 kroegentocht 2012

Afbeelding Als je je met niemand vergelijkt, word je wie je bent. (Krishnamurti)

Jan de Smit
backoffice
backoffice

Bericht door Jan de Smit » zo 29-dec, 2013 23:51

Ziet er niet slecht uit. Wat wij maken is meestal éénmalig daar de ondergrond volgend jaar weer heel anders is.
Jou "oplossing" is mss ook wel eenmalig en niet duur. Je moet hier maar eens rondkijken en voorbeelden zoeken. :wink:

Tjidske
frisse kijk
frisse kijk

Bericht door Tjidske » ma 30-dec, 2013 10:16

Mijn dorpje staat meestal alleen van eind november tot maart. (soms langer wanneer ik te lui ben om alles op te ruimen) Het dorp staat op een plateau naast de open haard en kan niet veel anders opgesteld dan zohet nu staat. Heb ook geen ruimte om het ergens anders opstellen. Maar ik heb wel plannen om een plank aan te schaffen net zo breed als dat plateau maar dieper, zodat ik een beetje naar voren kan uitbreiden want ondertussen heb ik meer huisjes dan ruimte. Daar wil ik dan ook een berg opmaken met en skipiste of zo. De skiërs zijn er al, ni de berg nog maar daar heb ik hier ook al ideeën en voorbeelden van gezien.
Ik heb hier al naar andere water oplossingen gekeken en ga die ook zeker uitproberen.
Omdat ik alleen woon en zelden kinderen over de vloer krijg ben ik de enige die gevaar loopt :razz: met de glazen rivier. En je kan 'm er zo uithalen.

tineke
wethouder
wethouder

Bericht door tineke » ma 30-dec, 2013 15:13

ik dacht ook gelijk gevaarlijk die glassplinters, zijn genoeg minder gevaarlijke oplossingen.

marcell
telefonist
telefonist
Contacteer:

Bericht door marcell » wo 15-jan, 2014 19:48

Www.minidorp.nl staat hoe dat ijs gemaakt is
Daarbij ken die mensen heel goed die dat gemaakt hebben hebben dat ook van de site af

moon
wethouder
wethouder
Contacteer:

Bericht door moon » do 16-jan, 2014 10:52

Toch jammer dat je niet kan zeggen wie het gebouwd heeft he ... dat blijft een geheimpje :lol:
selectie in mijn album albums op google+Het Friesche land 2012 Blue winter lake 2012 kroegentocht 2012

Afbeelding Als je je met niemand vergelijkt, word je wie je bent. (Krishnamurti)

tineke
wethouder
wethouder

Bericht door tineke » do 16-jan, 2014 11:40

moon schreef:Toch jammer dat je niet kan zeggen wie het gebouwd heeft he ... dat blijft een geheimpje :lol:

wel gaaf gemaakt.

ErikG
manusje van alles
manusje van alles
Contacteer:

Bericht door ErikG » do 16-jan, 2014 14:36

moon schreef:Toch jammer dat je niet kan zeggen wie het gebouwd heeft he ... dat blijft een geheimpje :lol:
O? :think: Mag die info niet gedeeld worden? :naughty:

moon
wethouder
wethouder
Contacteer:

Bericht door moon » do 16-jan, 2014 15:39

Nee hebben de bouwers liever niet

ErikG
manusje van alles
manusje van alles
Contacteer:

Bericht door ErikG » zo 19-jan, 2014 20:17

Volgens mij is het kandijsuiker.... :green:

clippo
wethouder
wethouder
Contacteer:

Bericht door clippo » zo 19-jan, 2014 20:38

decoratie glasbrokjes... verkrijgbaar in tuincentra bij de deco..

Jan de Smit
backoffice
backoffice

Bericht door Jan de Smit » ma 20-jan, 2014 1:05

clippo schreef:decoratie glasbrokjes... verkrijgbaar in tuincentra bij de deco..
Hoe weet jij dat :lol: :lol: :lol:

marcell
telefonist
telefonist
Contacteer:

Bericht door marcell » ma 20-jan, 2014 1:32

Jan de Smit schreef:Hoe weet jij dat :lol: :lol: :lol:
http://www.minidorp.nl/tips1.html#water

Gesloten