Kerstdorpen.nl trekt na 15 jaar de stekker eruit.

Ik heb het nog een jaar of 2 in de lucht weten te houden, maar er is (alweer) een update aangekondigt. Ik ben er compleet klaar mee. Voor 5 gebruikers ga ik niet weer 2 weken zitten knokken met de ellende software van PHPBB.
Sorry, maar: 't is over.

"thanks for all the fish" en "see you in a different place"

-----voor de geïnteresseerden-----

MINIDORPEN: http://www.minidorp.nl
FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/Minidorp/
FACEBOOK: https://www.facebook.com/Minidorpclub/

Waar vind ik platte decoratiesteentjes voor trapjes/straten

Allerlei handige bouw en dorps- Tips & Truuks

Moderator: moddereters

Sparrow
uitzendkracht
uitzendkracht

Waar vind ik platte decoratiesteentjes voor trapjes/straten

Bericht door Sparrow » di 03-dec, 2013 20:10

Ik zoek zulk soort platte, beetje afgeronde steentjes met een natuurlijke uitstraling voor trappetjes en straatjes.

Afbeelding

Het trappetje:
Afbeelding

Ben bij 2 tuincentra, 3 bouwmarkten, 2 hobbywinkels en een modelspoorwinkel geweest, alleen de Praxis heeft zulk soort steentjes vastgelijmd op een strip, maar die zitten vast en kosten 6,50 voor een paar steentjes. Ik dacht dat myvillage potjes had met zulke stenen, maar die kan ik niet vinden. Iemand een idee?

Jan de Smit
backoffice
backoffice

Bericht door Jan de Smit » di 03-dec, 2013 20:13

Er zijn matjes te koop van 30 x 30 bij bouwcentra. Weet niet wat deze kosten.
Ik heb ze twee jaar geleden bij TC Osdorp gekocht. Dacht dat ze deze dit jaar ook weer aanboden.

Sparrow
uitzendkracht
uitzendkracht

Bericht door Sparrow » di 03-dec, 2013 20:20

Geen idee, ben bij Intratuin Apeldoorn en een ander tuincentrum geweest maar daar hadden ze ze niet en kan ze online ook niet vinden. Bij de praxis hadden ze iets wat erop leek, maar dat waren maar een paar steentjes en die waren heel duur. Is bedoeld als strip voor tussen tegels in de badkamer. Gamma en Karwei hadden het niet.

marcell
telefonist
telefonist
Contacteer:

Bericht door marcell » di 03-dec, 2013 20:24

Potje myvillage maar niet ieder tuincentra heeft die

Sparrow
uitzendkracht
uitzendkracht

Bericht door Sparrow » di 03-dec, 2013 20:31

marcell schreef:Potje myvillage maar niet ieder tuincentra heeft die
Daar zat ik idd ook aan te denken maar kan ze online op hun site of bv bij felinaworld ook niet vinden. Als iemand er een link van heeft, graag!

dessy
telefonist
telefonist

Bericht door dessy » di 03-dec, 2013 21:46

Volgens mij heb ik die eenn paar jaar geleden bij tuincentrum in Leusden gekocht... Zaten toen in een netje.....
Groeten van Geertje

Sparrow
uitzendkracht
uitzendkracht

Bericht door Sparrow » di 03-dec, 2013 23:10

Ja, daar ben ik laatst wel geweest, maar toen nog niet op gelet. En wil ook niet helemaal naar Leusden of Duiven voor alleen wat steentjes dus ik wacht dan wel even tot ik ook mn andere decoratiedingen ga halen of ik probeer zo'n trappetje uit piepschuim te snijden.

moon
wethouder
wethouder
Contacteer:

Bericht door moon » wo 04-dec, 2013 11:06

Toch hebben ze ze ook in die flessen van andere merken dan my village. Mica geloof ik.
selectie in mijn album albums op google+Het Friesche land 2012 Blue winter lake 2012 kroegentocht 2012

Afbeelding Als je je met niemand vergelijkt, word je wie je bent. (Krishnamurti)

Willumpie
manusje van alles
manusje van alles

Bericht door Willumpie » wo 04-dec, 2013 11:15

:think: bij de meeste tc's hebben ze toch zakken met split..ed. daar moeten ze tussen zitten.... :think:

moon
wethouder
wethouder
Contacteer:

Bericht door moon » wo 04-dec, 2013 11:20

Ja wilde net zeggen, heb je al eens buiten gekeken bij die zakken, misschien niet helemaal plat maar toch? Of bij de steenstjes voor de aquaria. Wil ook nog wel eens wat tussen zitten
selectie in mijn album albums op google+Het Friesche land 2012 Blue winter lake 2012 kroegentocht 2012

Afbeelding Als je je met niemand vergelijkt, word je wie je bent. (Krishnamurti)

Sparrow
uitzendkracht
uitzendkracht

Bericht door Sparrow » wo 04-dec, 2013 17:01

Ja, alles afgezocht, maar helemaal niks, behalve die hele dure van de Praxis op een matje. Ook nog bij de Xenos en Action geweest. Bij de tuincentra idd ook buiten en bij de aquariumafdeling gekeken, maar niks. Mss bij een ander tuincentrum weer net wel, maar hier iig niet.

Ik vind wel dit via marktplaats: http://link.marktplaats.nl/1001189184 Eens kijken hoe groot die zijn en of ik ook minder dan 10 matjes van 30x30 kan kopen :wink:

moon
wethouder
wethouder
Contacteer:

Bericht door moon » wo 04-dec, 2013 18:51

Denk dat dat toch te groot is voor in je dorp. Steentjes al snel 3 cm per stuk

Sparrow
uitzendkracht
uitzendkracht

Bericht door Sparrow » wo 04-dec, 2013 19:01

moon schreef:Denk dat dat toch te groot is voor in je dorp. Steentjes al snel 3 cm per stuk
Zou voor de straatjes idd te groot zijn, maar dan kies ik wel voor andere straatjes (pebblemat, krassen in blauwe plaatjes, grind). Ik zou er dan wel mooi zo'n stapeltrapje in de bergen mee kunnen maken.

Gloria
frisse kijk
frisse kijk

Bericht door Gloria » za 07-dec, 2013 13:55

Ik heb idd in Duiven deze steentjes gekocht, maar daar heb je niets aan natuurlijk.
Merkloze vierkante potjes. Water stone slice staat er op de onderkant.

wat ik wel dacht dat je zou kunnen doen is van die stukken lei kopen bij de Praxis (daar heb ik ze ooit gekocht), deze breken snel, je zou daarvan zelf stukjes kunnen maken.

Hoe is het met Tommy? :smile:

charlie
frontoffice
frontoffice
Contacteer:

Bericht door charlie » za 07-dec, 2013 19:06

Ik heb 2 jaar geleden een netje met stukjes leisteen bij Intratuin gekocht, daar kan je straatjes en trapjes mee leggen.
Ik weet niet of ze er nu ook zijn

Gesloten