Kerstdorpen.nl trekt na 15 jaar de stekker eruit.
Ik heb het nog een jaar of 2 in de lucht weten te houden, maar er is (alweer) een update aangekondigt. Ik ben er compleet klaar mee. Voor 5 gebruikers ga ik niet weer 2 weken zitten knokken met de ellende software van PHPBB.
Sorry, maar: 't is over.
"thanks for all the fish" en "see you in a different place"
-----voor de geïnteresseerden-----
MINIDORPEN: http://www.minidorp.nl
FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/Minidorp/
FACEBOOK: https://www.facebook.com/Minidorpclub/
Ik heb het nog een jaar of 2 in de lucht weten te houden, maar er is (alweer) een update aangekondigt. Ik ben er compleet klaar mee. Voor 5 gebruikers ga ik niet weer 2 weken zitten knokken met de ellende software van PHPBB.
Sorry, maar: 't is over.
"thanks for all the fish" en "see you in a different place"
-----voor de geïnteresseerden-----
MINIDORPEN: http://www.minidorp.nl
FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/Minidorp/
FACEBOOK: https://www.facebook.com/Minidorpclub/
Trein vragen en ervaringen
Moderator: moddereters
- Brigitta
- telefonist
- Contacteer:
Zoveel treinen? Wat wordt jou oppervlak. Of laat je de treinen bovenelkaar lopen dus in hoogte verschil?
Mijn album .... BRIGITTA'S WINTERDORP 2013.......DAGLICHTFOTO'S BRIGITTA'S WINTERDORP 2013
...
....
....
....
....
Bedenk; iemand die twijfelt, onderzoekt. Iemand die denkt te weten, niet.
Blijf zoeken…

Blijf zoeken…
- jankoljr
- uitzendkracht
- Contacteer:
Nee bri een inhaal spoor dus één rails splitst onder de berg naar twee sporen waar de trein kan wisselen... zie het als een soort van Y splitsing en dan de trein lengte verder weer een Y waardoor de twee sporen weer overgaan in één spoor en door middel van wissels kun je dan het ene rondje de ene trein laten rijden en een rondje verder de tweede...

Jan Kol Jr. - MinidorpClub - Fotograaf Brandweer Kennemerland - Kol Tegels Haarlem

- Brigitta
- telefonist
- Contacteer:
Oké jan, wist ik niet!
Mag ik ook een vraagje stellen, vorig jaar heb ik een Luville trein gekocht, was dat nou hetzelfde spoor als dat Bachtrammetje? Dus kan ik het risico nemen om die rails met elkaar te wisselen om het treintje zo een iets langer spoor te geven?
Mag ik ook een vraagje stellen, vorig jaar heb ik een Luville trein gekocht, was dat nou hetzelfde spoor als dat Bachtrammetje? Dus kan ik het risico nemen om die rails met elkaar te wisselen om het treintje zo een iets langer spoor te geven?
Mijn album .... BRIGITTA'S WINTERDORP 2013.......DAGLICHTFOTO'S BRIGITTA'S WINTERDORP 2013
...
....
....
....
....
Blijf zoeken…

Blijf zoeken…
-
- frisse kijk
- Locatie: Vledderveen - Stadskanaal [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Inderdaad, zo!jankoljr schreef:Nee bri een inhaal spoor dus één rails splitst onder de berg naar twee sporen waar de trein kan wisselen... zie het als een soort van Y splitsing en dan de trein lengte verder weer een Y waardoor de twee sporen weer overgaan in één spoor en door middel van wissels kun je dan het ene rondje de ene trein laten rijden en een rondje verder de tweede...
Moet alleen nog een schakeling voor elkaar krijgen, dat ze elkaar leuk gaan afwisselen...
Eerst maar eens het baanplan uitleggen, dan weet ik hoe groot de plaat moet worden voor het dorp :-)
- Jan de Smit
- backoffice
- Locatie: Maarssen-broek [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Ja Bri. Mijn trein staat bij de hand dus ff gekeken. Zelfde model rails.Brigitta schreef:Oké jan, wist ik niet!
- Brigitta
- telefonist
- Contacteer:
Dank je wel, Jan.Jan de Smit schreef:Ja Bri. Mijn trein staat bij de hand dus ff gekeken. Zelfde model rails.
...
....
....
....
....
Blijf zoeken…

Blijf zoeken…
- jankoljr
- uitzendkracht
- Contacteer:
Wacht even! Ja het is het zelfde spoor maar je kunt NIET de tram baan verlengen, wel de trein baan... Huh? Ja...
Het omkeer meganisme zit onder de rails van de tram, die zitten niet onder de rails van de trein... Dus het spoor is gelijk maar is technisch niet het zelfde...
Dus als je de tram wil laten rijden in een rondje kan dat ook maar heen en weer kan alleen op rails met die twee draadjes aan de onderkant van de rails...
Het omkeer meganisme zit onder de rails van de tram, die zitten niet onder de rails van de trein... Dus het spoor is gelijk maar is technisch niet het zelfde...
Dus als je de tram wil laten rijden in een rondje kan dat ook maar heen en weer kan alleen op rails met die twee draadjes aan de onderkant van de rails...

Jan Kol Jr. - MinidorpClub - Fotograaf Brandweer Kennemerland - Kol Tegels Haarlem

- marit zwemmer
- frontoffice
- Contacteer:
- jankoljr
- uitzendkracht
- Contacteer:
Helaas niet! De rails van Bachmann is een meter in doorsnede als je een ovaal maakt... Dus je tafel moet minimaal 100cm diep zijn en dan ligt de rails echt op de rand van je tafel...

- marit zwemmer
- frontoffice
- Contacteer:
- Brigitta
- telefonist
- Contacteer:
Jan ik wil de treinrails vergrootte, dacht dit met de rails van de Bach tram te kunnen doen(deze is toch te koop bij felina) dat kan dan toch?jankoljr schreef:Wacht even! Ja het is het zelfde spoor maar je kunt NIET de tram baan verlengen, wel de trein baan... Huh? Ja...
...
....
....
....
....
Blijf zoeken…

Blijf zoeken…
- jankoljr
- uitzendkracht
- Contacteer:
Tja ik dacht dat ik het goed had omschreven...
Ja je kunt met tram rails de trein verlengen... (wat ben je van plan?)
Nee je kunt niet de trein rails gebruiken als je de tram rails wil verlengen ivm het omkeer mechanisme wat niet onder de trein rails zit...
Ja je kunt met tram rails de trein verlengen... (wat ben je van plan?)
Nee je kunt niet de trein rails gebruiken als je de tram rails wil verlengen ivm het omkeer mechanisme wat niet onder de trein rails zit...