Kerstdorpen.nl trekt na 15 jaar de stekker eruit.

Ik heb het nog een jaar of 2 in de lucht weten te houden, maar er is (alweer) een update aangekondigt. Ik ben er compleet klaar mee. Voor 5 gebruikers ga ik niet weer 2 weken zitten knokken met de ellende software van PHPBB.
Sorry, maar: 't is over.

"thanks for all the fish" en "see you in a different place"

-----voor de geïnteresseerden-----

MINIDORPEN: http://www.minidorp.nl
FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/Minidorp/
FACEBOOK: https://www.facebook.com/Minidorpclub/

Sneeuw

Allerlei handige bouw en dorps- Tips & Truuks

Moderator: moddereters

tineke
wethouder
wethouder
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Bericht door tineke » za 03-nov, 2012 17:07

sneeuw strooi ik gewoon op de ondergrond en als he top ene helling moet eerst wit maken en dan in de natte verf strooien. voetstappen kan je met je vinger doen of met de achterkant van een potlood.

Jorg71
frisse kijk
frisse kijk
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Hoe maak je fijne sneeuw?

Bericht door Jorg71 » wo 07-nov, 2012 17:09

Ik zie bij heel veel dorpen ook heel veel mooie sneeuw. In de winkel kun je alleen grove sneeuw krijgen. Heeft iemand tips. Ik vind die sneeuw veel te grof en kan hem ook niet plakken aan bomen huizen muurtjes.
Alvast bedankt

Jorg71
frisse kijk
frisse kijk

Bericht door Jorg71 » wo 07-nov, 2012 17:11

Zie dat mijn vraag in verkeerde forum plaats moet bij tips en trucs staan sorry

tineke
wethouder
wethouder

Bericht door tineke » wo 07-nov, 2012 17:18

je hebt 2 soorten sneeuw bij de tuincentra, grof en fijn , de fijne kan je nog fijner maken in een blender. Er is sneeuw van Noch , treinenmerk, duur en heel fijn. je kan wit decozand gebruiken, bakpoeder te koop bij een Toko , talkpoeder. Keuze zat. Op huizen een bomen en muurtjes blijft talkpoeder erg goed liggen , maar wordt wel een witte waas op je items.

Chant
telefonist
telefonist
Contacteer:

Bericht door Chant » wo 07-nov, 2012 21:02

Ik heb ook sneeuw van Noch (bij Conrad te koop).
Het mag dan wel duur zijn, je hebt er maar weinig van nodig.
Vorig jaar 3 pakjes gekocht want ik dacht: voor een oppervlakte van 90 x 220 heel wat nodig......half pakje gebruikt!~
Dus het is wel efficient spul :green:

Jan de Smit
backoffice
backoffice

Bericht door Jan de Smit » wo 07-nov, 2012 23:22

Hier een voorbeeld voor fijne sneeuw.

http://www.mijnalbum.nl/Album=VDLHUPCN

marit zwemmer
frontoffice
frontoffice
Contacteer:

Bericht door marit zwemmer » do 08-nov, 2012 2:22

Ik gebruik wit decoratie zand en talkpoeder en de bakpoeder, bevalt me goed. Kunstsneeuw bij de tuincentra is erg licht en vliegt weg. Het bakpoeder van de toko komt heel natuurlijk ovwer en je zuigt het zo weer van de huisjes af. Je moet er wel op letten dat het niet nat wordt. Dus niet in de buurt van een fontein gebruiken.

Aranka
telefonist
telefonist
Contacteer:

Bericht door Aranka » do 08-nov, 2012 9:14

Heb hier sneeuw van Noch en je hebt inderdaad heel weinig nodig. Dus qua prijs valt het wel mee. Talkpoeder zou ik nooit meer doen want als je dat moet opruimen stik je zowat

Bloemschikkertje
backoffice
backoffice

Bericht door Bloemschikkertje » do 08-nov, 2012 10:13

Ik vind die talkpoeder ook maar niks, is wel mooi maar wat een wolk komt daarvan zeg. :rolleyes:

Kittekat
manusje van alles
manusje van alles
Contacteer:

Bericht door Kittekat » za 10-nov, 2012 13:10

Heb voor mij de perfecte sneeuw gevonden. Een hele tijd uitgetest. Blift goed op takken en daken liggen. Je veegt het er zo af en geeft geen witte waas.
Ben nu nog aan het bijlezen, maar zal straks een foto plaatsen. Gekocht bij de toko.

moon
wethouder
wethouder
Contacteer:

Bericht door moon » za 10-nov, 2012 13:55

En geen baking powder?
selectie in mijn album albums op google+Het Friesche land 2012 Blue winter lake 2012 kroegentocht 2012

Afbeelding Als je je met niemand vergelijkt, word je wie je bent. (Krishnamurti)

Kittekat
manusje van alles
manusje van alles
Contacteer:

Bericht door Kittekat » za 10-nov, 2012 13:58

Had ik je dat nog niet verteld????? :huh:
Zal de foto plaatsen.

moon
wethouder
wethouder
Contacteer:

Bericht door moon » za 10-nov, 2012 14:08

nee hoe is het mogelijk :lol:
selectie in mijn album albums op google+Het Friesche land 2012 Blue winter lake 2012 kroegentocht 2012

Afbeelding Als je je met niemand vergelijkt, word je wie je bent. (Krishnamurti)

Kittekat
manusje van alles
manusje van alles
Contacteer:

Bericht door Kittekat » za 10-nov, 2012 14:13

Hersens doen het niet goed meer :lol: Ben bezig met imgshack. Moet me registreren?????

Kittekat
manusje van alles
manusje van alles
Contacteer:

Bericht door Kittekat » za 10-nov, 2012 14:21

Afbeelding

Afbeelding dichterbij

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Kittekat op za 10-nov, 2012 14:32, 3 keer totaal gewijzigd.

Gesloten