Gedoe en gedinges. Door de geforceerde update waren de anti-spam maatregelen buiten gebruik gesteld. Er staat weer "een en ander" aan nu en ik hoop dat het afgelopen is met die nare mensen die alleen maar onzin posten :(

Winterdorp 2016/2017: Little Birch Lane

Show jouw dorp(je) hier !

En denk erom: FOTOS FOTOS FOTOS !!!

Moderator: moddereters

Jan de Smit
manager
manager

Bericht door Jan de Smit » ma 12-dec, 2016 22:14

Dit is mijn onder plaat van 2 cm dik. Hier overheen gaat nog een plaat van 5 cm. Daar staan de huisjes op getekend.
Daar brand ik ook het straatwerk in.
Ik zet deze draden vast met krammen.

Sparrow
manusje van alles
manusje van alles

Bericht door Sparrow » ma 12-dec, 2016 22:49

Ik heb via Facebook al goede tips gekregen. Gezien ik het geheel aan piepschuim nog makkelijk kan schuiven en optillen ga ik inderdaad maar eerst gaten maken op alle plaatsen waar een kastje, lampje of stekker komt. Dan zet ik het het geheel op een paar dikke latten zodat ik er makkelijk onderdoor kan om de snoeren overal heen te leiden, en vervolgens laat ik het op een paar dunne latten staan zodat het piepschuim niet her en der hoger ligt door de snoeren eronder.

eSrik
frisse kijk
frisse kijk

Bericht door eSrik » ma 12-dec, 2016 23:46

Kan je niet gewoon toch gaatjes boren in het piepschuim, snoertje erdoor en onder het piepschuim naar achter over de kast leggen? Of ligt alles al vast?

Edit: haha kruisberichten :dance:

Sparrow
manusje van alles
manusje van alles

Bericht door Sparrow » di 13-dec, 2016 1:11

Jan de Smit schreef:Dit is mijn onder plaat van 2 cm dik. Hier overheen gaat nog een plaat van 5 cm. Daar staan de huisjes op getekend.
Daar brand ik ook het straatwerk in.
Ik zet deze draden vast met krammen.
Aha, op die fiets!

Zo leer ik weer een hoop door zelf te doen en goed naar anderen te kijken :wink:

tineke
wethouder
wethouder

Bericht door tineke » di 13-dec, 2016 12:16

Stuk brede schilderstape over de sleuven, sneeuw en strooisel erover en klaar.

Sparrow
manusje van alles
manusje van alles

Bericht door Sparrow » wo 14-dec, 2016 14:38

@Tineke: Dat had idd ook gekund! Ik heb er nu gaten ingemaakt zodat de snoeren onder het piepschuim door kunnen.

Maandagavond en gisteren ben ik weer druk bezig geweest met het winterdorp.

De elektra uitgelegd, bedacht hoe ik deze zou wegwerken, gaten en sleuven gemaakt. Toen het piepschuim gemodelleerd: de skipiste en trappetjes uitgesneden en de bergen een grillig en rotsachtig uiterlijk gegeven. Dat vind ik altijd erg leuk om te doen, het is net beeldhouwen.

Ik kon geen gewone koperdraad vinden, alleen met een plastic huls er om heen, dus die heb ik eraf gestript en er verschillende gereedschappen van gemaakt voor in het soldeerpistool.
Tussendoor eindeloos stofzuigen, haha. Ik heb wel een koolfiltermasker gekocht voor de veiligheid, gezien de giftige dampen die er vanaf komen.

Ik ben zelf erg blij met het resultaat. De volgende stap is de boel schilderen, muurtjes bekleden en de elektra aanleggen onder het piepschuim door en dan kunnen de huisjes op hun definitieve plaats en aangesloten worden! Daar wil ik morgenavond mee verdergaan.

Foto's weer in het album: https://myalbum.com/album/cbfa6u2uRCko

Eindresultaat na dag 3/4:
Afbeelding

tineke
wethouder
wethouder

Bericht door tineke » vr 16-dec, 2016 0:22

Als er een kleurtje op zit heeft het gelijk meer vorm. Succes ermee.

Sparrow
manusje van alles
manusje van alles

Bericht door Sparrow » vr 16-dec, 2016 14:11

Woensdagavond had ik een kerstuitje van mn werk en gisteravond heb ik niet zo heel veel gedaan. Ik was vooral aan het experimenteren of ik ook mooie straatjes in het piepschuim zelf kan maken (op een teststukje), maar dat werd niet zo mooi. de groeven waren niet dik en diep genoeg waardoor je er na schilderen niet veel meer van ziet. Dus ik wil toch kijken of ik ergens een restantje blauwe isolatieplaten van de Gamma op de kop kan tikken.

Ik heb wel de randen van de onderplaten bewerkt, zodat dat nu ook op rotswanden lijken en ik heb zitten puzzelen met steentjes om trappetjes te maken. Die heb ik vervolgens met ducttape aan elkaar vastgeplakt, zodat ik ze weg kan halen voor het schilderen en ik daarna niet weer opnieuw hoef te puzzelen.

Ik hoop na dit weekend nagenoeg klaar te zijn met het hele dorp.

Foto's: https://myalbum.com/album/cbfa6u2uRCko

Afbeelding

Jan de Smit
manager
manager

Bericht door Jan de Smit » za 17-dec, 2016 1:08

Je schiet al lekker op. Elektra op zijn plaats. Trappen gaan lukken. Zijn ook leuke steentjes om mee te werken.
Ben benieuwd naar het vervolg.

eSrik
frisse kijk
frisse kijk

Bericht door eSrik » za 17-dec, 2016 1:23

Goed bezig!!

Sparrow
manusje van alles
manusje van alles

Bericht door Sparrow » ma 19-dec, 2016 17:11

Dank je!

Dit weekend weer een stuk verder gekomen met het dorp! Vrijdag avond ben ik bij Jan Kol Jr. langs geweest. Hij was zo aardig om mij een paar blauwplaten te geven. Ik heb meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om zijn prachtige winterdorp te bewonderen, schitterend!
Met die blauwplaten ben ik vervolgens thuis aan de slag gegaan om er straten en muren in te kerven in baksteen- en flagstone patroon. Natuurlijk eerst alles op maat snijden en na het kerven wit schilderen (voor sneeuw/ijslook in de voegen, komt nog poedersneeuw overheen), laten drogen en met een platte kwast de bovenkant donkergrijs geschilderd.
Ook het dorp zelf heeft kleur gekregen, alhoewel ik het er nu nog vies/lelijk uit vindt zien met dat bruin en grijs, maar dat komt wel goed als ik het ga afwerken hoop ik ;)
De bergen en rotsen zijn nu donkergrijs, daar komen later nog witte details overheen. Op alle plaatsen waar een trapje komt of waar ik strooisel of groenzones/tuintjes ga plaatsen heb ik de ondergrond bruin gemaakt zodat er iig geen wit tussendoor kan komen. De skipist wordt ook nog weer wit.
Vanavond ga ik de witte details schilderen en als t goed droogt de elektra aanleggen, straatjes en muurtjes bevestigen en de huisjes plaatsen en aansluiten. Dan is het een kwestie van alles aankleden, ik hoop het voor de kerst af te hebben! :)

Foto's: https://myalbum.com/album/cbfa6u2uRCko

Eindresultaat gisteravond:
Afbeelding
Afbeelding

Jan de Smit
manager
manager

Bericht door Jan de Smit » ma 19-dec, 2016 22:01

Je gaat goed. Succes met verder bouwen.

Sparrow
manusje van alles
manusje van alles

Bericht door Sparrow » di 20-dec, 2016 17:14

Dank je Jan!

Sparrow
manusje van alles
manusje van alles

Bericht door Sparrow » wo 21-dec, 2016 21:38

Ik ben weer wat verder met het dorp. Ik heb de grijs geschilderde bergen en rotsen gedrybrusht met witte verf en ik moet zeggen dat ik blij ben met het resultaat. De bergen komen nu echt tot leven. Ook heb ik de elektra en straatjes en muurtjes geplaatst. Nu de huisjes plaatsen en de boel aankleden!

Alle foto's: https://myalbum.com/album/cbfa6u2uRCko

Voor drybrush:
Afbeelding

Na drybrush:
Afbeelding

hans
backoffice
backoffice
Contacteer:

Bericht door hans » wo 21-dec, 2016 23:06

mooi geworden theo

Plaats reactie