Gedoe en gedinges. Door de geforceerde update waren de anti-spam maatregelen buiten gebruik gesteld. Er staat weer "een en ander" aan nu en ik hoop dat het afgelopen is met die nare mensen die alleen maar onzin posten :(

Kerstdorp van Erik 2016

Show jouw dorp(je) hier !

En denk erom: FOTOS FOTOS FOTOS !!!

Moderator: moddereters

jokevn
frontoffice
frontoffice
Contacteer:

Bericht door jokevn » di 06-dec, 2016 10:43

het wordt leuk Erik,leuk om die opbouw foto's te zien

opa snor
telefonist
telefonist
Contacteer:

Bericht door opa snor » di 06-dec, 2016 14:55

Heel mooi dorp geworden Erik.

eSrik
frisse kijk
frisse kijk

Bericht door eSrik » di 06-dec, 2016 23:06

Dankjulliewel :-)

Sparrow
manusje van alles
manusje van alles

Bericht door Sparrow » do 08-dec, 2016 16:40

eSrik schreef:Dankjewel.

Is op de foto's wel te zien toch?
Maar:
1 - Sleufje uithollen in het piepschuim. Diepte, lengte en breedte hangt af van wat jij wilt.
2 - Sleufje zwart schilderen met zwarte verf. Ik lees veel op internet over blauw maar in mijn ervaring zijn bevroren slootjes zeer donker onder het ijs.
(gebruik verf die het piepschuim niet 'aanvreet')
3 - Sleufje vullen met transparante siliconen.
4 - Ik vond bij ons in de afvalbak een plastic doorzichtige slappe deksel van iets, daar heb ik stroken van geknipt, met een mesje krasjes in gemaakt, toen met spuitsneeuw erop gespoten en in de krasjes gewreven. De stroken heb ik daarna op de siliconen gelegt voor een gladde ijsafwerking. En met die krasjes is het net of er geschaatst is.
5 - Mos en dergelijke camoufleren de randen.

Met die siliconen heb ik ook de waterval gemaakt. Op een stuk bakpapier heb ik lijntjes van siliconen gelegd. Gewoon een aantal op elkaar. Dat heb ik laten drogen er daarna met een plamuurmes voorzichtig van het bakpapier afgehaald, op maat geknipt en op de (nog natte siliconen) geplakt; aan de bovenkant.
Daarna heb ik aan de onderkant van de waterval met een beetje siliconen en een plamuurmes een wat ruiger water gemaakt.
Dank je! Ik was vooral benieuwd hoe je de sloot gevuld had, maar dat is dus siliconenkit. En daarover transparant dun plastic met spuitsneeuw in de krasjes. Wat ik vooral erg mooi vind is de blauwgrijzige matte gloed die in het "ijs" zit. Hoe heb je dat gecreerd, gezien de ondergrondverf zwart is en de kit transparant?

eSrik
frisse kijk
frisse kijk

Bericht door eSrik » do 08-dec, 2016 17:52

Sparrow schreef:Wat ik vooral erg mooi vind is de blauwgrijzige matte gloed die in het "ijs" zit. Hoe heb je dat gecreerd, gezien de ondergrondverf zwart is en de kit transparant?
Ik heb daar niet echt bewust op gerekend ofzo, maar is wel mooi uitgevallen.

Misschien komt het ook omdat het een anderhalve centimeter (ongeveer) laag siliconenkit is.
De keuze van de kit kan wellicht ook helpend zijn. Ik had de goedkoopste van de bouwmarkt (€2,50 bij de Karwei). Misschien komt daar toevallig ook een beetje een blauwe waas overheen.

Maar goed, nogmaals, ik heb daar niet bewust op gewerkt.
Met dit soort dingen is en blijft het gewoon uitproberen. Ik had eerst een proefstukje gemaakt op een stukje piepschuim dat ik over had.

Iig succes en ik zie straks graag jouw slootje :smile:

Sparrow
manusje van alles
manusje van alles

Bericht door Sparrow » vr 09-dec, 2016 11:00

Dank je! Ik wil een kleine (schaatsvijver) maken op een dorpsplein. Maar het is een last minute dorp, dus even kijken of ik er tijd voor heb, maar dan ga ik het zeker zo proberen, moet alleen even kijken wat ik dan voor de plastic toplaag gebruik. Ik lees ook vaak dat mensen daar dan nog weer spuitlijm opdoen voor een matte look, maar dat is bij jouw werkwijze niet nodig geloof ik?

eSrik
frisse kijk
frisse kijk

Bericht door eSrik » vr 09-dec, 2016 11:23

Als dat mooi vlak opdroogt is dat natuurlijk ook wel mooi.
Wie weet ga ik dat volgend jaar doen.

Aranka
backoffice
backoffice
Contacteer:

Bericht door Aranka » za 24-dec, 2016 13:56

Zo even tijd en heb je dorp met opbouw bekeken. Je hebt er een mooi geheel van weten te maken met leuke details. erin. Je hebt ook een mooie ruimte om te bouwen. En inderdaad net wat Jan zegt volgend jaar wat andere bomen erbj geeft altijd een heel ander gezicht

Plaats reactie