Gedoe en gedinges. Door de geforceerde update waren de anti-spam maatregelen buiten gebruik gesteld. Er staat weer "een en ander" aan nu en ik hoop dat het afgelopen is met die nare mensen die alleen maar onzin posten :(

Nieuwe huisjes en items minder mooi dan de oudere van Lemax

Gebabbel, geklets; gezellie !

Moderator: moddereters

Margie
stagiair
stagiair
Contacteer:

Nieuwe huisjes en items minder mooi dan de oudere van Lemax

Bericht door Margie » ma 05-dec, 2016 19:32

Hallo dorpenbouwers,

Ten eerste... wat is het rustig dit jaar op dit forum. :sad:

Maar ik doe daar zelf ook aan mee, want ik bouw geen dorp dit jaar.
Ik weet niet hoe het komt, maar het gevoel is er dit keer gewoon even niet.
Normaal reed ik alle tuincentra af en ook dat heb ik dit jaar (nog) niet gedaan.

Wel laatst in Zevenhuizen geweest en dat viel mij zó verschrikkelijk tegen.
Ze hadden zo weinig, en wat ze wel hadden was allemaal redelijk nieuw.
Maar die nieuwe huisjes kunnen mij helemaal niet bekoren. Heb ik dat nou alleen of herkennen jullie dat ook?

Mijn voorkeur gaat altijd al uit naar de Caddington-serie. Maar het ziet er allemaal zo simpel uit. Niet meer echt van die mooie etalageruitjes met daar binnen mooie gedetailleerde afwerking, maar gewoon zo....... saai en gewoon.
Veel van die pastelkleurtjes, terwijl ik altijd hou van de huisjes met de wat donkere steentjes. Begrijpen jullie wat ik bedoel?

Straks in de herfstvakantie wil ik nog wel naar tuincentrums gaan om mooie dorpen te bekijken. Hebben jullie nog goede tips? De Intratuin in Rhoon misschien? Die had vroeger altijd wel veel en mooi gebouwde dorpen....

Jan de Smit
manager
manager

Bericht door Jan de Smit » di 06-dec, 2016 0:14

Ja het is hier een beetje stiller. De meeste zitten op FaceBook.
Omdat het najaar zo mooi was zijn de Tuincentra later gaan bouwen en hadden dus minder tijd. Ook de economie en verkoopcijfers bij TC
werken niet mee aan super grote en uitgebreide displays.

Het assortiment huisjes kan je hen niet aanrekenen. Deze worden ontwikkeld door leveranciers.
Of je het wel of niet mooi vindt is geheel je eigen smaak.

Als je oude exemplaren wil hebben zal je of op MP of Ebay moeten kijken.
Je kan ook kijken of een ander merk je beter bevalt.
Ik hoop toch dat je nog inspiratie vindt om iets te bouwen. Mss iets kleins. Kan ook mooi zijn.

Chant
backoffice
backoffice
Contacteer:

Bericht door Chant » wo 07-dec, 2016 12:59

Jammer he, dat het hier zo stil is!
Vinden wij ook, vandaar dat we proberen om toch nog regelmatig te posten :wink:

Inspiratie is een lastig ding haha.
Als je nu echt niks leuk vindt: je kunt altijd een huisje overschilderen als je dat durft ....of zelf een huisje maken in de kleuren die je mooi vindt.
Is wat werk, maar met de hulp van Joop Essers (via zijn site www.minivillage.nl) kom je een heel eind!

Krijg je misschien ook meer inspiratie, als je je eigen huisje maakt :wink:

hans
backoffice
backoffice
Contacteer:

Bericht door hans » wo 07-dec, 2016 16:35

ik vind de oude serie mooi de met die felle kleuren is meer de amerikaanse stijl

Aranka
backoffice
backoffice
Contacteer:

Bericht door Aranka » do 08-dec, 2016 17:32

Ja het is hier inderdaad stil maar we proberen toch regelmatig te posten.
Het is jammer dat het allemaal op Facebook zit.
Wat de huisjes betreft heb ik daar niet zo'n kijk op. Wel dat de figurines minder mooi zijn dan een
paar jaar geleden. Daar moeten we het mee doen. En als je de oudjes mooier vindt dan is het inderdaad een idee om op marktplaats of Ebay te gaan kijken.
Als je niet zoveel inspiratie hebt wat we allemaal wel een hebben heb je niet een heel klein kastje of dienblad over waar je wat op kunt maken. Is gauwe gemaakt en je hebt toch wel wat.

Margie
stagiair
stagiair
Contacteer:

Bericht door Margie » zo 11-dec, 2016 10:34

Jan de Smit schreef:Ja het is hier een beetje stiller. De meeste zitten op FaceBook.
Omdat het najaar zo mooi was zijn de Tuincentra later gaan bouwen en hadden dus minder tijd. Ook de economie en verkoopcijfers bij TC
werken niet mee aan super grote en uitgebreide displays.

Het assortiment huisjes kan je hen niet aanrekenen. Deze worden ontwikkeld door leveranciers.
Of je het wel of niet mooi vindt is geheel je eigen smaak.

Als je oude exemplaren wil hebben zal je of op MP of Ebay moeten kijken.
Je kan ook kijken of een ander merk je beter bevalt.
Ik hoop toch dat je nog inspiratie vindt om iets te bouwen. Mss iets kleins. Kan ook mooi zijn.
Ja, daar heb je gelijk in Jan. Ieder zijn smaak natuurlijk. Ik bedoel het ook niet rot en hoop niemand beledigd te hebben hoor. Maar ik bedoel dat je bij de oudere huisjes meer het vakwerk zag. Nu is het zo fabrieksmatig. En dat vind ik zo ontzettend jammer!

Een ander merk...tja.... ik vind Department56 erg mooi, maar ja, die kun je hier niet in de winkels meer kopen, helaas. Dan moet dat allemaal via E-bay en dergelijke, maar dan wordt het allemaal zo onbetaalbaar. Het moet wel leuk blijven. Ik aas al jaren op de Stillwater, heb op deze site in het verleden nog wel eens een "gezocht" oproep geplaatst. Maar iedereen wil deze hebben, volgens mij.

Bedankt voor je tips Jan.

Margie
stagiair
stagiair
Contacteer:

Bericht door Margie » zo 11-dec, 2016 11:01

Chant schreef:Jammer he, dat het hier zo stil is!
Vinden wij ook, vandaar dat we proberen om toch nog regelmatig te posten :wink:

Inspiratie is een lastig ding haha.
Als je nu echt niks leuk vindt: je kunt altijd een huisje overschilderen als je dat durft ....of zelf een huisje maken in de kleuren die je mooi vindt.
Is wat werk, maar met de hulp van Joop Essers (via zijn site www.minivillage.nl) kom je een heel eind!

Krijg je misschien ook meer inspiratie, als je je eigen huisje maakt :wink:
Nou, ik heb nog genoeg hoor... :biggrin:
Maar ik zit elk jaar met het probleem waar het dorp zou moeten komen. Vorig jaar heb ik (bijna) alles wat ik heb in een groot dorp gebruikt, maar daar heb ik toen de eettafel voor opgeofferd. En met kerst, zonder eettafel was achteraf toch niet zo handig. :green:
En het vele werk wat daar toch weer bij komt kijken, dát is nou juist waar ik dit jaar geen zin in heb.
Dus zelf huisjes maken al helemaal niet. Maar wel een leuke tip voor in de toekomst. Bedankt!

Margie
stagiair
stagiair
Contacteer:

Bericht door Margie » zo 11-dec, 2016 11:13

hans schreef:ik vind de oude serie mooi de met die felle kleuren is meer de amerikaanse stijl
Ja, die bedoel ik! Ik zie die huisjes ook al steeds in jouw dorpen terug komen.
Ik heb zelf de Bridal shop en Larrabee's hats. Die zie ik bij jou ook. Prachtig vind ik die nog steeds. Jij hebt Nelson's Photography, die had ik ooit tegelijk kunnen kopen tweedehands met de vorige twee die ik noemde. Ik heb dat toen niet gedaan, en daar heb ik nog eeuwig spijt van. :wall:

Die pianowinkel die jij in je dorp hebt staan, daar valt ook al jaren mijn oog op. Die heb ik nu gisteren gekocht via marktplaats. :dance:

Ik hou Marktplaats wel een beetje in de gaten om toch aan de huisjes te komen die ik mooi vind.

Margie
stagiair
stagiair
Contacteer:

Bericht door Margie » zo 11-dec, 2016 11:20

Aranka schreef:Ja het is hier inderdaad stil maar we proberen toch regelmatig te posten.
Het is jammer dat het allemaal op Facebook zit.
Wat de huisjes betreft heb ik daar niet zo'n kijk op. Wel dat de figurines minder mooi zijn dan een
paar jaar geleden. Daar moeten we het mee doen. En als je de oudjes mooier vindt dan is het inderdaad een idee om op marktplaats of Ebay te gaan kijken.
Als je niet zoveel inspiratie hebt wat we allemaal wel een hebben heb je niet een heel klein kastje of dienblad over waar je wat op kunt maken. Is gauwe gemaakt en je hebt toch wel wat.
Op Facebook zit ik ook, maar ik mis het overzicht daar een beetje. Hier kan ik al jaren altijd alles terug vinden, en op Facebook is dat zo'n gezoek.
Nou, dan moeten we hier maar zelf flink gaan posten, toch! :wink:
Ja, die figurines is het zelfde verhaal als de huisjes. Minder mooi afgewerkt, meer fabriekswerk, minder vakwerk. Helaas!

Als ik vroeger naar de winkels ging dan zei ik vooraf tegen mijn man: "Nee, ik koop niet veel, want ik heb genoeg" :liar:
Puntje bij paaltje kon ik de verleidingen niet weerstaan en kwam altijd met weer veel te veel naar huis. Dáár heb ik nu geen last meer van. Ik kom echt helemaal niet in de verleiding, en dat scheelt een hoop geld, maar ik vind het stiekem toch erg jammer. :lol:

Margie
stagiair
stagiair
Contacteer:

Bericht door Margie » zo 11-dec, 2016 11:27

Tussen het plaatsen van dit bericht en nú is er toch al weer een hoop veranderd.
Begin toch weer een beetje met het virus besmet te raken. Heb ondertussen toch wat huisjes via marktplaats gekocht. Dat is jullie schuld trouwens, want jullie gaven die tips. (moet toch iemand thuis de schuld geven)

Ik heb bij het tuincentrum een schilderijtje gekocht met daarop een huisje in de sneeuw afgebeeld, met verlichting er in. In de plaats van een dorpje, dacht ik. Even ophangen en klaar! Maar nee hoor...........

Dit schilderij gaf weer aanleiding om toch een kleine display te maken. Dus je advies opgevolgd Aranka.

Weten jullie welk tuincentrum ik zeker moet gaan kijken om mooie dorpjes te zien? Die de moeite waard zijn om naar toe te rijden...........

hans
backoffice
backoffice
Contacteer:

Bericht door hans » zo 11-dec, 2016 11:34

ik zie nog wel een paar oudjes op marktplaats of fb wil deze wel kopen maar dan moet ik eerst wat verkopen want anders kan ik het niet neerzetten :whistle:
niet dat ik weet ben nog nergens geweest denk ook dat ik er niet naar toe ga :duh: geen tijd en :duh: geen zin

Margie
stagiair
stagiair
Contacteer:

Bericht door Margie » zo 11-dec, 2016 12:04

Ja, herkenbaar Hans. Ik ga er ook t.z.t een aantal verkopen. Die zijn wel leuk, maar ik gebruik ze nooit omdat ze niet bij de Dickens stijl passen. Zoals de Flee market, Hayden's general store enz....

Sparrow
manusje van alles
manusje van alles

Bericht door Sparrow » zo 11-dec, 2016 16:47

Inderdaad jammer dat het hier zo rustig is en veel mensen alleen op FB zitten. Ik vind een forum toch veel leuker, dan ken je elkaar wat meer en kan je echt de ontwikkeling van een dorp zien ipv al die losse posts door elkaar.

Jan de Smit
manager
manager

Bericht door Jan de Smit » zo 11-dec, 2016 18:37

Als je nog naar een TC wil Margie de Driesprong in Zoetermeer is mooi. Iets verder weg: Eurofleur Leusden, Osdorp Amsterdam, Avri in Dongen.
Er zullen er best meer zijn maar hiervan weet ik dat ze leuke dorpen hebben en een mooie kerstshow.

Aranka
backoffice
backoffice
Contacteer:

Bericht door Aranka » zo 11-dec, 2016 19:58

Zie je wel als je eerst maar gewoon begint.
Ik heb ook nog de nodige in de kast staan vooral van Luville
Gaan ook nooit meer in mijn dorp en staan alleen nog maar in de kast.
Als ik die opruim krijg ik weer ruimte om weer iets te kopen. Heb mij voorgenomen
dat het in de kasten moet die ik nu heb, alleen huisjes en figurines en geen bomen hoor
Die heb ik ergens anders staan. Anders is mijn kast echt veel te klein.

Plaats reactie