Holy moly. Het is me wat...

Het heeft me een week slapeloze nachten gekost, maar uiteindelijk heb ik dan toch de juiste persoon getroffen die de juiste informatie op het juiste punt wist te verstrekken.

WE ARE BACK

Er is kneiterveel veranderd, vooral qua uiterlijk. Het oude vertrouwde rode kleurtje is voorgoed verdwenen, en de bediening van het forum is flink anders. Ik ben nog bezig van alles uit te zoeken, maar qua stabiliteit zouden we nu stevig moeten staan.

Op naar de volgende 14 jaar?

Kabelbaan van Jagerndorfer vraag

Gebabbel, geklets; gezellie !

Moderator: moddereters

Plaats reactie
handsome1987
frisse kijk
frisse kijk

Kabelbaan van Jagerndorfer vraag

Bericht door handsome1987 » vr 21-okt, 2016 23:13

Beste mensen.

Ik zou graag een kabelbaan willen gaan aanschaffen van Jagerndorfer alleen ik vroeg mij af kan je zelf bepalen hoe lang de kabel kan worden tussen de 2 stations?
Omdat ik zie dat er 8 meter kabel bij zit dus 4 meter voor heen en 4 meter voor terug.
Maar ben je dan altijd verplicht om tussen de 2 stations 4 meter te hebben?
Of kan je hem bijvoorbeeld ook zetten op 2 meter heen en 2 meter terug zodat de stations 2 meter van elkaar af kunnen staan?

hans
backoffice
backoffice
Contacteer:

Bericht door hans » za 22-okt, 2016 7:11

ik zou het niet weten maar zit er geen knoopje in of een ander verbinding waar de uiteinde aan elkaar zitten dan kan je dat los maken en dan inkorten

Jan de Smit
manager
manager

Bericht door Jan de Smit » za 22-okt, 2016 9:08

Ja je kan deze inkorten. Knoopje in leggen en afknippen. Als je ooit een grotere afstand wil moet je een nieuw koordje kopen.

clippo
wethouder
wethouder
Contacteer:

Bericht door clippo » za 22-okt, 2016 10:22

Er zit een busje bij wat twee uiteinde verbind.. knopen niet nodig. eenmaal afgeknipt heb je voor een langere inderdaad een nieuw koord nodig...

handsome1987
frisse kijk
frisse kijk

Bericht door handsome1987 » zo 23-okt, 2016 0:43

Super bedankt voor de antwoorden. We hebben er vandaag 1 gekocht. Morgen gaan we beginnen aan ons kerstdorp. Ik zal hier wel een foto plaatsen van de kabelbaan

Jan de Smit
manager
manager

Bericht door Jan de Smit » zo 23-okt, 2016 17:04

handsome1987 schreef:Super bedankt voor de antwoorden. We hebben er vandaag 1 gekocht. Morgen gaan we beginnen aan ons kerstdorp. Ik zal hier wel een foto plaatsen van de kabelbaan
Veel succes met bouwen.

robin b
frisse kijk
frisse kijk

Bericht door robin b » di 25-okt, 2016 14:14

Ik heb zelf de Jagerndorfer JC 50080 aangeschaft en ik ben er zeer te spreken over!
Wel de stations recht tegenover elkaar en op verschillende hoogtes plaatsen.
Hou er ook rekening mee dat des te langer de kabel is tussen twee stations, des te meer de gondels op en neer gaan zwiepen. Je kunt dan eventueel een tussenmast plaatsen, of er zelf eentje maken.
En hou er rekening mee dat wanneer je een station op een berg plaatst, dat de gondel niet tegen de berg kan botsen. Dit zou kunnen voorkomen bij het hoogst geplaatste station. Het is beter om eerst de opstelling te testen en dan pas bosjes, boompjes, etc te plaatsen.

Succes!

Plaats reactie